APPLBAUM, K.; JORDT, I. Notes toward an application of McCraken “cultural categories” for cross-cultural consumer research. Journal of Consumer Research, v. 23, December, 1996.
BARBOSA, L; CAMPBELL, C. Cultura, consumo e identidade. Rio de Janeiro: FGV, 2006.
BELK, R. W.; COON, G. S. Gift giving as agapic love: an alternative to the exchange paradigm based on dating experiences. Journal of Consumer Research. v. 20, December, 1993.
BOURDIEU, P. A distinção: crítica social do julgamento. Porto Alegre: Zouk, 2007.
CHERRIER, H.; MURRAY, J. B. The sociology of consumption: the hidden facet of marketing. Journal of Marketing Management, v. 20, n.5-6, p.509-525, 2004.
CUCHE, D. A noção de cultura nas ciências sociais. Trad. Viviane Ribeiro. Bauru: EDUSC, 1999. D’ANGELO, A. Cultura e consumo: apanhado teórico e reflexões para o ensino e para a pesquisa de marketing e administração. In: ENCONTRO NACIONAL DOS PROGRAMAS DE PÓS-GRADUAÇÃO EM ADMINISTRAÇÃO, 27., 2003. Anais ... Atibaia: Anpad, 2003.
D’ANGELO, A. Cultura e consumo: apanhado teórico e reflexões para o ensino e para a pesquisa de marketing e administração. In: ENCONTRO NACIONAL DOS PROGRAMAS DE PÓS-GRADUAÇÃO EM ADMINISTRAÇÃO, 27., 2003. Anais... Atibaia: Anpad, 2003.
DAVIES, A.; FITOHETT, J. A. “Cross cultural”: A multi-method enquiry into consumer behavior and the experience of cultural transition. Journal Consumer Behavior, v.8, n.4, p.315330, 2004.
DIMAGGIO, P.; LOUCH, H. Socially embedded consumer transactions: for what kinds of purchases do people most often use networks? American Sociological Review, v.63, p.619-637, 1998.
DOUGLAS, M.; ISHERWOOD, B. O mundo dos bens: para uma antropologia do consumo. Rio de Janeiro: UFRJ, 2006.
HOGG, M. K; BANISTER, E. N. The structure and transfer of cultural meaning: a study of young consumers and pop music. Advances in Consumer Research, v, 47, p. 19-23, 2000.
MAUSS, M. Ensaio sobre a dádiva: forma e razão da troca nas sociedades arcaicas. In: ______. Sociologia e antropologia. São Paulo: EPU, 2003.
MCCRAKEN, G. Cultura e consumo: novas abordagens ao caráter simbólico dos bens e das atividades de consumo. Trad. Fernanda Eugênio. Rio de Janeiro: Maud, 2003.
MIGUELES, C. (Org.) Antropologia do consumo: casos brasileiros. Rio de Janeiro: FGV, 2007.
PIACENTINI, M.; MAILER, G. Symbolic consumption in teenagers' clothing choices. Journal of Consumer Behaviour, v.3, n.3, p. 251-262, 2004.
ROCHA, E. Magia e capitalismo. São Paulo: Brasiliense, 1985.
ROCHA, E. Totem e o consumo: um estudo antropológico dos anúncios publicitários. Alceu, v.1, n.1, p. 18-37, jul./dez., 2000.
ROCHA, E.; BARROS, C. F. P. Dimensões culturais do marketing: teoria antropológica, etnografia e comportamento do consumidor. Revista de Administração de Empresas, v.46, n.4, p.36-47, out./dez., 2006.ROOK, D. W. Dimensão ritual do comportamento de consumo. Revista de Administração de Empresas, v.47, n.1, p.81-97, jan./mar. 2007.SAHLINS, M. Cultura e razão prática. Rio de Janeiro: Zahar, 2006.
VEBLEN, T. A teoria da classe ociosa. São Paulo: Pioneira, 1983.
WATTANASUWAN, K. The self and symbolic consumption. Journal of American Academy of Business, v.6, n.1, p.179-185, March, 2005.
ZUKIN, S.; MAGUIRE, J. S. Consumers and consumptions. Annual Review of Sociology, v.30, p.173-197, 2004.