Alavi, M.; Carlson, P. (1992). A review of MIS research and disciplinary development. Journal of Management Information Systems, 8(4), 45-62.
Banville, C.; Landry, M.; Martel, J. M.; Boulaire, C. (1998). A stakeholder approach to MCDA. Systems Research and Behavioral Science, 15(1), 15-32.
Behn, R. D. (1998). O novo paradigma da gestão pública e a busca da accountability democrática. Revista do Serviço Público, 49(4), 5-45. Boyne, G.; Gould–Williams, J.; Law, J.; Walker, R. (2002). Plans, performance information and accountability: the case of best value. Public Administration, 80(4), 691-710.
Bradford, S. C. (1985). Sources of information on specific subjects. Journal of information Science, 10(4), 173-180.
Brasil. (1988). Constituição da República Federativa do Brasil. Brasília: Senado Federal.
Brasil. (2000). Lei Complementar n° 101, de 4 de maio de 2000. Brasília: Senado Federal.
Carlin, T.; Guthrie, J. (2001). The New Business of Government Budgeting: Reporting Non‐Financial Performance Information in Victoria. Australian Accounting Review, 11(25), 17-26.
Chaves, L. C.; Ensslin, L.; Ensslin, S.; Valmorbida, S. M. I.; Rosa, F. S. (2013). Sistemas de apoio à decisão: mapeamento e análise de conteúdo. Revista Eletrônica de Ciência Administrativa, 12(1), 6-22. Cunningham, G. M.; Harris, J. E. (2005). Toward a theory of performance reporting to achieve public sector accountability: A field study. Public Budgeting & Finance. 25(2), 1542.
Ensslin, L.; Ensslin, S. R.; Pacheco, G. C. (2012). Um estudo sobre segurança em estádios de futebol baseado na análise bibliométrica da literatura internacional. Perspectivas em Ciência da Informação, 17(2), 71-91.
Ensslin, S. R.; Ensslin, L.; Lacerda, R. T. O.; Matos, L. S. (2013). Evidenciação do Estado da Arte do tema Avaliação do Desempenho na Regulação de Serviços Públicos segundo a percepção dos pesquisadores. Gestão Pública: Práticas e Desafios, 4(7), 121-147.
Ensslin, S. R.; Ensslin, L.; Matos, L. S.; Dutra, A.; Ripoll-Feliu, V. M. (2015). Research opportunities in performance measurement in public utilities regulation, International Journal of Productivity and Performance Management, v. 64, n. 7.
Gil, C. A. (1999). Métodos e técnicas de pesquisa social, São Paulo: Atlas.
Hendriksen, E. S.; Van Breda, M. F. (2011). Teoria da Contabilidade, Atlas.
Hildebrand, R.; McDavid, J. C. (2011). Joining public accountability and performance management: a case study of Lethbridge, Alberta, Canadian public administration, 54(1), 41-72.
Iudícibus, S. (2009). Teoria da Contabilidade, Atlas.
Kloot, L. (2009). Performance measurement and accountability in an Australian fire service. International Journal of Public Sector Management, 22(2), 128-145.
Lacerda, R. T. O.; Ensslin, L.; Ensslin, S. R. (2012). Uma análise bibliométrica da literatura sobre estratégia e avaliação de desempenho, Gestão & Produção, 19(1), 59-78.
Lee, J. (2006). Performance reporting by Australian government trading enterprises: An empirical study 1998–2002. Australian Accounting Review, 16(39), 34-48.
Lee, J.; Fisher, G. (2004). Infrastructure assets disclosure in Australian public sector annual reports. Accounting Forum, 28(4), 349-368.
Medeiros, A. D.; Crantschaninov, T. I.; Silva, F. D. (2013). Estudos sobre accountability no Brasil: meta-análise de periódicos brasileiros das áreas de administração, administração pública, ciência política e ciências sociais. Revista de Administração Pública, 47(3), 745-775. Merlin, F. K.; Souza, J. V.; Ensslin, L.; Valle Pereira, V. L. D.; Ensslin, S. R. (2012). Lacunas de pesquisa na avaliação de desempenho orientada às questões referentes à sustentabilidade. Iberoamerican Journal of Industrial Engineering, 4(7), 155-181.
Mucciarone, M. A.; Neilson, J. (2012). Performance reporting in the Malaysian government, Asian Academy of Management Journal of Accounting and Finance, 7(2), 35-77.
Pina, V.; Torres, L.; Royo, S. (2007). Are ICTs improving transparency and accountability in the EU regional and local governments? An empirical study, Public Administration, 85(2), 449-472.
Richardson, R. J. (1999). Pesquisa social: métodos e técnicas, Atlas.
Roy, B. (1993). Decision science or decision-aid science? European journal of operational research, 66(2), 184-203.
Saliterer, I.; Korac, S. (2013). Performance information use by politicians and public managers for internal control and external accountability purposes, Critical Perspectives on Accounting, 24(7), 502-517.
Slomski, V. (2009). Controladoria e governança na gestão pública, Atlas.
Steccolini, I. (2004). Is the annual report an accountability medium? An empirical investigation into Italian local governments, Financial Accountability & Management, 20(3), 327-350.
Tasca, J. E.; Ensslin, L.; Ensslin, S. R. (2013). A construção de um referencial teórico sobre avaliação de desempenho de programas de capacitação, Ensaio, 21(79), 203-238.
Taylor, J. (2007). The usefulness of key performance indicators to public accountability authorities in east Asia, Public Administration and Development, 27(4), 341-352.
Tooley, S.; Hooks, J.; Basnan, N. (2012). Performance Reporting: Assessing the Annual Reports of Malaysian Local Authorities, International Journal of Public Administration, 35(13), 853-863.
Wall, A.; Martin, G. (2003). The disclosure of key performance indicators in the public sector: how Irish organizations are performing, Public Management Review, 5(4), 491-509.
Zipf, G. K. (1949). Human Behavior and the Principle of Least Effort, Addison-Wesley.