Alcadipani, R.; Crubellate, J. M. (2003). Cultura organizacional: generalizações improváveis e conceituações imprecisas. Revista de Administração de Empresas, 43, 64-77.
Balogun, J.; Jacobs, C.; Jarzabkowski, P.; Mantere, S.; Vaara, E. (2014). Placing Strategy Discourse in Context: Sociomateriality, Sensemaking, and Power. Journal of Management Studies, 51(2), 175-201. doi: 10.1111/joms.12059
Barry, D.; Elmes, M. (1997). Strategy Retold: Toward A Narrative View Of Strategic Discourse. Academy of Management Review, 22(2), 429-452. doi: 10.5465/AMR.1997.9707154065
Bauer, M. W.; Gaskell, G.; Allum, N. C. (2000). Qualidade, quantidade e interesses do conhecimento – Evitando confusões. In: Bauer, M. W. & Gaskell, G. (Eds.), Pesquisa qualitativa com texto, imagem e som. Petrópolis: Vozes.
Bauer, M.; Aarts, B. (2000). Corpus Construction: A Principle for Qualitative Data Collection. In: Bauer, M. W. & Gaskell, G. (Eds.), Qualitative researching with text, image, and sound. London : Sage Publication.
Belk, R. Possessions and the Extended Self. Journal of Consumer Research, v.15, p.139-168, 1988.
Belk, R.; Fischer, E.; Kozinets, R. (2013). Qualitative consumer & Marketing research. London: Sage.
Boeira, S. L.; Vieira, P. F. (2010). Estudos organizacionais: dilemas paradigmáticos e abertura interdisciplinar. In: Godoi, C. K.; Bandeira-deMello, R.; Silva, A. B. (Org.), Pesquisa qualitativa em estudos organizacionais: paradigmas, estratégias e métodos. 2. ed. São Paulo: Saraiva.
Brandão, A. (2006). Entre a vida vivida e a vida contada: a história de vida como material primário de investigação sociológica. Revista Configurações, n. 3, pp.83-106.
Burell, G.; Mogan, G. (2005). Sociological Paradigms and Organizational Analysis. Hants: Ashgate,
Burrell, G.; Morgan, G. (1979). Sociological Paradigms and Organisational Analysis: Elements of the Sociology of Corporate Life. London: Heinemann Educational Books.
Charandeau, P. (2011). Dize-me qual é teu corpus, eu te direi qual é a tua problemática. Revista Diadorim, v. 10, p. 1-23.
Cyert, R. M.; March, J. G. (1963). Behavioral Theory of the Firm. Englewood Cliffs, New Jersey: Wiley.
Denzin, N. K.; Lincoln, Y. S. (2006). O planejamento da pesquisa qualitativa: teorias e abordagens. Porto Alegre: Artmed.
Fairclough, N. (2008). Discurso e Mudança Social. Brasília: UnB.
Fischer, E.; Castilhos, R. B.; e Fonseca, M. J. (2014). Entrevista qualitativa na pesquisa de marketing e do consumidor: abordagens paradigmáticas e orientações. REMark – Revista Brasileira de Marketing, v. 13, n. 4, p. 67-79. 2014.
Foucault, M. (2010). A ordem do discurso. Rio de Janeiro: Edições Loyola.
Gaskell, G. (2000). Entrevistas individuais e grupais. In: Bauer, M. W. & Gaskell, G. (Eds.), Pesquisa Qualitativa com Texto, Imagem e Som. Petrópolis: Vozes.
Gergen, M. M.; Gergen, K. J. (2000). Qualitative inquiry: Tensions and transformations. In: Denzin, N. K.; Lincoln, Y. S. (Orgs). Handbook of qualitative research. 2ª ed. Thousand Oaks: Sage.
Gil, A. C. (2010). Como elaborar projetos de pesquisa. São Paulo: Atlas.
Gill, R. (2000). Análise de discurso. In: Bauer, M. W. & Gaskell, G. (Eds.), Pesquisa qualitativa com texto, imagem e som. São Paulo: Vozes.
Given, L.M. (2008). The Sage encyclopedia of qualitative research methods. Thousand Oaks: Sage Publications.
Godoi, C. K. (2010). Perspectivas de análise do discurso nos estudos organizacionais. In: Godoi, C. K.; Bandeira-de-Mello, R.; Silva, A. B. (Org.), Pesquisa qualitativa em estudos organizacionais: paradigmas, estratégias e métodos. São Paulo: Saraiva.
Godoi, C. K.; Balsini, C. P. V. (2010). Pesquisa qualitativa nos estudos organizacionais brasileiros: uma análise bibliométrica. In: Godoi, C. K.; Bandeira-de-Mello, R.; Silva, A. B. (Org.), Pesquisa qualitativa em estudos organizacionais: paradigmas, estratégias e métodos. São Paulo: Saraiva.
Godoi, C. K.; Bandeira-de-Mello, R.; Silva, A.B. (2010). Pesquisa qualitativa em estudos organizacionais. São Paulo: Saraiva.
Godoi, C. K.; Mattos, P. L. C. L.. (2010). Entrevista qualitativa: instrumento de pesquisa e evento dialógico. In: Godoi, C. K.; Bandeira-de-Mello, R.; Silva, A. B. (Org.), Pesquisa Qualitativa em Estudos Organizacionais. São Paulo: Saraiva.
Godoy, A. S. (1995). Introdução à pesquisa qualitativa e suas possibilidades. RAE-Revista de Administração de Empresas. São Paulo: v.35, n. 2, p. 57-63, abr. 1995.
Golsorkhi, D.; Rouleau, L.; Seidl, D.; Vaara, E. (2010). Introduction: What is Strategy as Practice? In: D. Golsorkhi, L. Rouleau, D. Seidl & E. Vaara (Eds.), Cambridge Handbook of Strategy as Practice (pp. 1-20): Cambridge University Press.
Gontijo, F. (2007). Carioquice ou carioquidade? Ensaio etnográfico das imagens identitárias cariocas. In: Goldenberg, Mirian (Org.). Nu e Vestido: dez antropólogos revelam a cultura do corpo carioca. Rio de Janeiro: Record.
Goulart, S.; Carvalho, C. (2005). O pesquisador e o design da pesquisa qualitativa em administração. In: Vieira, M. M. F.; Zouain, D. M. (Orgs.), Pesquisa qualitativa em Administração: Teoria e Prática. Rio de Janeiro: Editora FGV, p. 97-118.
Grigoletto, E. (2005). A Noção de Sujeito em Pêcheux: uma Reflexão acerca do Movimento de Desidentificação. Estudos da Língua(gem), n. 1, p. 61-67, jun. 2005.
Hardy, C.; Thomas, R. (2014). Strategy, Discourse and Practice: The Intensification of Power. Journal of Management Studies, 51(2), 320-348. doi: 10.1111/joms.12005
Hendry, J. (2000). Strategic Decision Making, Discourse, and Strategy as Social Practice. Journal of Management Studies, 37(7), 955-977.
Hessen, J. (2000). Teoria do conhecimento. São Paulo: Martins Fontes.
Hirschman, E. C. (1986). Humanistic inquiry in marketing research: Philosophy, method and criteria. Journal of Marketing Research, v. 23, n. 13, p. 237-249. 1986.
Ibarra-Colado, E. (2006). Organization studies and epistemic coloniality in Latin America: Thinking otherness from the margins. Organization, v. 13, n. 4, p. 463-488, Jul. 2006.
Jarzabkowski, P. (2005). Strategy as Practice: An Activity Based Approach. Londres: SAGE Publications.
Johnson, G.; Langley, A.; Melin, L.; Whittington, R. (2007). Introducing the Strategy as Practice Perspective. In G. Johnson, A. Langley, L. Melin & R. Whittington (Eds.), Strategy as Practice: Research Directions and Resources. (1ª ed.). (pp. 129). New York: Cambridge University Press.
Kahl, S. J.; Grodal, S. (2016). Discursive Strategies And Radical Technological Change: Multilevel Discourse Analysis Of The Early Computer (19471958). Strategic Management Journal, 37(1), 149-166. doi:10.1002/smj.2453
Knights, D.; Morgan, G. (1991). Corporate Strategy, Organizations, and Subjectivity: A Critique. Organization Studies, 12(2), 251-273.
Koch, I. G. V. (2004). Argumentação e linguagem. São Paulo: Cortez.
Kwon, W.; Clarke, I.; Wodak, R. (2014). MicroLevel Discursive Strategies for Constructing Shared Views around Strategic Issues in Team Meetings. Journal of Management Studies, 51(2), 265-290.
Kwon, W.; Clarke, I.; Wodak, R. (2014). MicroLevel Discursive Strategies for Constructing Shared Views around Strategic Issues in Team Meetings. Journal of Management Studies, 51(2), 265-290. doi: 10.1111/joms.12036
Laine, P. M.; Vaara, E. (2010). Struggling over subjectivity: a critical discourse analysis of strategic development. In D. Golsorkhi, L. Rouleau, D. Seidl & E. Vaara (Eds.), Cambridge Handbook of Strategy as Practice (pp. 217-229): Cambridge University Press.
Langley, A. (1999). Strategies for Theorizing From Process Data. Academy of Management Review, 24(4), 691-710. doi: 10.5465/AMR.1999.2553248
Maanen, J. V. (1979). Reclaiming Qualitative methods for organizational research: a preface. Administrative Science Quarterly, v. 24, n. 4, dec. 1979.
Macmillan, I. C. (1991). The emerging forum for business policy scholars. Strategic Management Journal, 12(2), 161-165. doi: 10.1002/smj.4250120207
Maingueneau, D. (2013). Análise de textos de comunicação. São Paulo: Cortez.
Mantere, S. (2013). What Is Organizational Strategy? A Language-Based View. Journal of Management Studies, 50(8), 1408-1426. doi: 10.1111/joms.12048
McCracken, Grant. (2008). The Long Interview. Newbury Park, CA: Sage Publications.
Melo, I. F. (2009). Análise do discurso e análise crítica do discurso: desdobramentos e intersecções. Letra Magna, v. 5, n. 11.
Miles, M. B. (1979). Qualitative data as an attractive nuisance: the problem of analysis. Administrative Science Quarterly, v. 24, n. 4, p.590-601.
Minayo, M.C.S.M. (Org.) (1995). Pesquisa social: teoria, método e criatividade. Petrópolis: Vozes.
Mintzberg, H. (1985). The Organization as Political Arena. Journal of Management Studies, 22(2), 133-154. 1985.
Mishler, E.G. (1991). Research Interviewing: Context and Narrative. Cambridge: Harvard University Press.
Morgan, G. (1983). Beyond Method: Strategies for Social Research. California: Sage Publications.
Munir, K. A.; Phillips, N. (2005). The Birth of the 'Kodak Moment': Institutional Entrepreneurship and the Adoption of New Technologies. Organization Studies (01708406), 26(11), 1665-1687. doi:10.1177/0170840605056395
Orlandi, E. P. (2009). Análise do discurso: princípios e procedimentos. Campinas: Pontes.
Paroutis, S.; Heracleous , L. (2013). Discourse revisited: Dimensions and employment of firstorder strategy discourse during institutional adoption. Strategic Management Journal, 34(8), 935-956. doi: 10.1002/smj.2052
Pêcheux, M. (1993). Análise automática do discurso. In: GADET, F.; HAK, T. (orgs). Por uma análise automática do discurso: uma introdução à obra de Michel Pêcheux. São Paulo: Editora Unicamp.
Perakyla, A.; Ruusuvuori, J. (2011). Analyzing talk and text. In: Denzin, N. K.; Lincoln, Y. S. (Orgs.) The Sage handbook of qualitative research. 4ed. Thousand Oaks: Sage Publications.
Pinto, M. J. (2002). Comunicação e discurso: introdução à análise de discursos. São Paulo: Hacker Editores.
Pinto, M.; Lara, J. (2011). As experiências de consumo na perspectiva da teoria da cultura do consumo: identificando possíveis interlocuções e propondo uma agenda de pesquisa. Cadernos EBAPE.BR, Mar., v. 9, n. 1, p.37-56.
Rouleau, L.; Séguin, F. (1995). Strategy and Organization Theories: Common Forms of Discourse. Journal of Management Studies, 32(1), 101-117.
Ruchkys, A. A.; Araújo, M. A. O. M. (2001). Análise do discurso: em busca das (in)congruências entre a vertente francesa e a anglo-saxã. In: MAGALHÃES, C. (Org.). Reflexões sobre a Análise Crítica do Discurso. Belo Horizonte: Faculdade de Letras da UFMG.
Santos, H. (2007). O método qualitativo na investigação de sentidos: uma proposta multipolar para estudos organizacionais. In: Vieira, M. M. F.; Zouain, D. M. (Orgs.), Pesquisa qualitativa em Administração. Teoria e prática. Rio de Janeiro: Editora FGV.
Sarfati, G. E. (2010). Princípios da análise do discurso. São Paulo: Ática.
Schwandt, T. A. (2000). Three epistemological stances for qualitative inquiry: Interpretivism, hermenutics, and social construction. In: Denzin, N. K.; Lincoln, Y. S. (Orgs.). Handbook of qualitative research. 2 ed. p. 189-213. Thousand Oaks: Sage Publications.
Silva, A. B.; Neto, J. R. (2006). Perspectiva multiparadigmática nos estudos organizacionais. In: Godoi, C. K.; Bandeira-de-Mello, R.; Silva, A. B. (Org.), Pesquisa Qualitativa em Estudos Organizacionais. São Paulo: Saraiva.
Silva, A. R. L. D.; Carrieri, A. D. P.; Souza, E. M. D. (2012). A Constructionist Approach for the Study of Strategy as Social Practice. BAR - Brazilian Administration Review, 9(2), 1-18.
Silva, A. R. L.; Carrieri, A.; Souza, E. M. (2012). A Constructionist Approach for the Study of Strategy as Social Practice. BAR - Brazilian Administration Review, 9(2), 1-18.
Thompson, C. J.; Hirschman, E. C. (1995). Understanding the socialized body: A poststructuralist analysis of consumers’ selfconceptions, body images and self-care practices. Journal of Consumer Research, v. 22, n. 2, p. 139153.
Triviños, Augusto N.S. (1987). Introdução à pesquisa em ciências sociais: a pesquisa qualitativa em educação. São Paulo: Atlas.
Vaara, E.; Tienari, J. (2008). A Discursive Perspective On Legitimation Strategies In Multinational Corporations. Academy of Management Review, 33(4), 985-993. doi:10.5465/AMR.2008.34422019
Vaughn, M. A. (1997). Organizational Identification Strategies and Values in High Technology Industries: A Rhetorical-Organizational Approach to the Analysis of Socialization Processes in Corporate Discourse. Journal of Public Relations Research, 9(2), 119-139.
Vergara, S. C. (2009). Projetos e relatórios de pesquisa em administração. São Paulo: Atlas.
Vergara, S.; Caldas, M. (2005). Paradigma interpretacionista: a busca da superação do objetivismo funcionalista nos anos 1980 e 1990. RAE-Clássicos, v. 45, n. 4, 66-72, out/dez. 2005.
Vieira, M. M. F. (2006) Por uma boa pesquisa qualitativa. In: Vieira, M. M. F.; Zouain, D. M. (Orgs.), Pesquisa qualitativa em Administração. Rio de Janeiro: Editora FGV, p. 13-28.
Vieira, M. M. F.; Caldas, M. P. (2006). Teoria crítica e pós-modernismo: principais alternativas à hegemonia funcionalista. RAE-Revista de Administração de Empresas, v. 46, n. 1, p. 59-70, jan/mar. 2006.
Ville, V. I. D. L.; Mounoud, E. (2010). A narrative approach to Strategy as Practice: strategy making from texts and narratives. In D. Golsorkhi, L. Rouleau, D. Seidl & E.
Whittington, R. (2006). O que é Estratégia. (M. L. G. L. Rosa & M. M. Leal, Trans.). São Paulo: Thomson Learning.
Abdallah, C.; Langley, A. (2014). The Double Edge of Ambiguity in Strategic Planning. Journal of Management Studies, 51(2), 235-264. doi: 10.1111/joms.12002
Dameron, S.; Torset, C. (2014). The Discursive Construction of Strategists' Subjectivities: Towards a Paradox Lens on Strategy. Journal of Management Studies, 51(2), 291-319. doi: 10.1111/joms.12072
Vaara, E. (2010). Critical discourse analysis as methodology in Strategy as Practice research. In D. Golsorkhi, L. Rouleau, D. Seidl & E. Vaara (Eds.), Cambridge Handbook of Strategy as Practice. (pp. 217-229): Cambridge University Press