Azevedo, F. F. S. (2010). Dicionário analógico da língua portuguesa. 2a ed. Rio de Janeiro: Lexikon.
Bandiera, E. G.; Boaventura, J. M. G.; Mascena, K. M. C. de; Fischmann, A. A. (2013). Saliência de stakeholders e sua relação com a indústria: um estudo em empresas brasileiras de capital aberto. Revista de Finanças Aplicadas, 1, 1-23.
Bardin, L. (2009). Análise de conteúdo. Lisboa: Edições 70.
Clarkson, M. E. (1995). A stakeholder framework for analyzing and evaluating corporate social performance. Academy of Management Review, 20(1), 92-117.
Comissão de Valores Mobiliários - CVM. (n.d.). Instrução CVM nº 400. Recuperado em 12 de dezembro, 2013, de http://www.cvm.gov.br/asp/cvmwww/atos/exiato.asp?File=/inst/inst400.htm
Dahl, R. A. (1957). The concept of power. Behavioral Science, 2(3), 201-215.
Donaldson, T.; Preston, L. E. (1995). The stakeholder theory of the corporation: concepts, evidence, and implications. Academy of Management Review, 20(1), 65-91.
Etzioni, A. (1964). Modern organizations. New Jersey: Prentice-Hall.
Freeman, R. E. (1984). Strategic management: a stakeholder approach. Boston: Pitman.
Le Lis Blanc. (2016). Nd. Recuperado em 1 de abril, 2016, de http://www.restoque.com.br/restoque/web/conteudo_pt.asp?idioma=0&tipo=41556&conta=28&id=154055
Locamerica. (2014). Nd. Recuperado em 14 de abril, 2014, de http://www.locamerica.com.br/Locamerica/missao_e_valores.aspx
Mitchell, R. K.; Agle, B. R.; Wood, D. J. (1997). Toward a theory of stakeholder identification and salience: defining the principle of who and what really counts. Academy of Management Review, 22(4), 853-886.
Neville, B. A.; Bell, S. J.; Whitwell, G. J. (2011). Stakeholder salience revisited: refining, redefining, and refueling an underdeveloped conceptual tool. Journal of Business Ethics, 102(3), 357-378.
Oliveira, B C de. (2011). Fatores determinantes para abertura de capital de empresas brasileiras. Dissertação de Mestrado, Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade da Universidade de São Paulo, SP, Brasil.
OSX. (2014). Nd. Recuperado em 14 de abril, 2014, de http://www.osx.com.br
Parent, M. M.; Deephouse, D. L. (2007). A case study of stakeholder identification and prioritization by managers. Journal of Business Ethics, 75(1), 1-23.
Phillips, R. A.; Reichart, J. (2000). The environment as a stakeholder?A fairness-based approach. Journal of Business Ethics, 23(2), 185-197.
Agle, b. R.; Mitchell, R. K.; Sonnenfeld, J. A. (1999). Who matters to Ceos?An investigation of stakeholder attributes and salience, corpate performance, and Ceo values. Academy of Management Journal, 42(5), 507-525.