ABDULLAH, F., ABDURAHMAN, A. Z. A., & HAMALI, J. The dimensions of customer preference in the foodservice industry. Business: Theory and Practice/Verslas: Teorija ir Praktika, 14(1), 64-73, 2013.
AKEL, G. M., GÂNDARA, J. M. G., & BREA, J. A. F. (2012). Métricas da Qualidade da Experiência do Consumidor de Bares e Restaurantes: Uma revisão comparada. Rosa dos Ventos, 4(3), 416-439.ARAÚJO, G. C., & MIRANDA JÚNIOR, L. J. (2011). Satisfação dos consumidores que frequentam bares. Revista Hospitalidade, 2(8), 121-146, 2011.BARRAL, G. L. L. Brigas de bar em Brasília: sociabilidade e socialização. Revista Brasileira de Sociologia da Emoção, 13, 2012.
FERREIRA, M., VALDUGA, V., & BAHL, M. Baixa Gastronomia: caracterização e aproximações teórico-conceituais. Turismo em Análise. 27 (1), 2016.GIL, A. C. Métodos e técnicas de pesquisa social. 5. ed. São Paulo: Atlas, 1999.
GIMENES, M. H. S. G. Bares e Casas Noturnas: um estudo exploratório sobre consumo e sociabilidade. Turismo em Análise, 15(1), 73-88, 2004.HAIR JR., J. F., BLACK, W. C., BABIN, B. J., ANDERSON, R. E., & TATHAM, R. L. Análise multivariada de dados. 6. ed. Porto Alegre: Bookman., 2009.
HIGGINS, E. T. (1997). Beyond pleasure and pain. American Psychologist, 52(12) 12801300.
IPIRANGA, A. S. R. (2010) A Cultura Da Cidade e os Seus Espaços Intermediários: Os Bares e os Restaurantes. RAM – Revista de Administração de Mackenzie, 11(1), 65-91, 1997.JUNG, J. M.; SYDNOR, S.; LEEC, S. K.; ALMANZA, B. A conflict of choice: How consumers choose where to go for dinner. International Journal of Hospitality Management, v. 45, p. 88-98, 2015.
KARIMI S., PAPAMICHAIL K.N., & HOLLAND C.P. The effect of prior knowledge and decision-making style on the online purchase decision-making process: A typology of consumer shopping behavior. Decision Support Systems, 137-147, 2015.
KIM, J., PARKER, E., & KIM, H. Effect of Product Presentation order and Purchase Quantity on Consumers’ Additional Purchase Behavior. Social Behavior And Personality, 44(2), 283– 298, 2016.
KOTLER, P., & KELLER, K. L. Administração de Marketing. Prentice Education Brasil, 14.ed., 2012.
LONGART, P., WICKENS, E., & BAKIR, A. Consumer Decision Process in Restaurant Selection: An application of the stylized ekb model. Market-Trziste. 28(2), 173-190, 2016.
LORIATO, H. N., & PELISSARI, A. S. Atributos determinantes da decisão de compra e satisfação dos clientes: um estudo em estabelecimentos que comercializam comida de rua. Revista Brasileira de Turismo. 11(1), 109-132, 2017.
MALHOTRA, N. K. Pesquisa de Marketing: uma orientação aplicada. 3. ed. Porto Alegre: Bookman., 2001.
MARIANO, A. M., BITTAR, P. A. M., FLORENCIO, B. P., CORREA, P. R., & SILVA SOBRINHO, J. V. A Influência do coletivismo na decisão de escolha por restaurantes da classe A: um estudo através das equações estruturais. Revista Brasileira de Planejamento e Desenvolvimento, 3(1), 2014.
MCMILLAN, I., & MCGRATH, R. Discover your products’ hidden potential. Harvard Business Review, Boston, 74(3), 58-73, 1996.
MORGAN, D. L. The Focus Group Guidebook. Thousand Oaks: Sage, 1998.
MYERS, J. H., & ALPERT, M. I. Determinant Buying Attitudes: Meaning and Measurement, Journal of Marketing, 32 (July), 13-20, 1968.
MYERS, J. H., & ALPERT, M. I. Semantic Confusion in Attitude Research: Salience vs. Importance vs. Determinance. Advances in Consumer Research, 4, 106110, 1997.
NOWLIS, S., & SIMONSON, I. Attribute-task compatibility as a determinant of consumer preference reversals. Journal of Marketing Research, 34(2), 205-218, 1997.
PETER, J. P., & OLSON, J. C. Consumer behavior and marketing strategy. 5. ed. Boston: Irwin; McGraw-Hill, 1999.
PHAM, M. T., & HIGGINS, E. T. Promotion and Prevention in Consumer Decision Making: The State of the Art and Theoretical Propositions. Inside Consumption: Frontiers of Research, 2018. Prefeitura de Vitória. Disponível em
Visualizado em: 01/03/2018
ROLIM, M. C. M. B., A Curitiba dos Bares e Restaurantes: 1950-1960. Percurso, 1, 31-42, 2002.
ROSSI, G. B., SILVA, D., DEBESSA, F. N., & GARCIA, M. N. Percepção de valor dos consumidores de serviços de restaurantes: um estudo com modelagem de equações estruturais. Revista Brasileira de Marketing. 11(3), 2012.
SHAFFER, J. P. Multiple hypothesis testing. Annual review of psychology, 46(1), 561-584, 1995.
SHENG, X., SIGUAW, J. A., & SIMPSON, P. M. Servicescape attributes and consumer wellbeing, Journal of Services Marketing, 30(7), 676-685, 2016.
SOLOMON, M., R. O comportamento do consumidor: comprando, possuindo e sendo. 11. ed. Porto Alegre: Bookman, 2016.
SOUKI, G. Q., MADUREIRA, K. T., GONÇALVES FILHO, C., & NETO, M. T. R. Desenvolvimento e Validação de uma Escala de Atributos Utilizados pelos Consumidores na Escolha de Restaurantes de Comida a Quilo. Revista de Administração da Unimep, 8(2), 7290, 2010.
TONTINI, G.; BENTO, G. S.; MILBRATZ, T. C.; VOLLES, B. K.; FERRARI, D. Exploring the nonlinear impact of critical incidents on customers’ general evaluation of hospitality services. International Journal of Hospitality Management, v. 66, p. 106-116, 2017.
VIDOR, G., MEDEIROS, J. F., & CRUZ, CASSIANA M. L. Atributos Determinantes e Serviços Customizados em Massa. Revista Desenvolvimento em Questão. 29. 355-376, 2015.
VILA, T. D.; DARCY, S.; GONZÁLEZ, E. A. Competing for the disability tourism market–a comparative exploration of the factors of accessible tourism competitiveness in Spain and Australia. Tourism Management, v. 47, p. 261-272, 2015.
YUAN, J.; DENG, J., PIERSKALLA, C.; KING, B. Urban tourism attributes and overall satisfaction: An asymmetric impact-performance analysis. Urban Forestry & Urban Greening, v. 30, p. 169-181, 2018.
ZEITHAML, V. A. Consumer perceptions of price, quality, and value: a means-end model and synthesis of evidence. Journal of Marketing, 52(2), 2-22, 1998.