Título Inglês:
Analysis of the Action of Social Actors in the Public Policy Implementation Process: A Proposal to Apply the Arena of Actors Methodology
Resumo:
Este texto retrata um projeto realizado com o objetivo de aproveitar a oportunidade de desenvolvimento de negócios de uma empresa multinacional de fornecimento de equipamentos industriais com sede em um país estrangeiro, por meio da instalação de uma unidade de negócios para atendimento comercial em território brasileiro, de modo a satisfazer demandas de produtos e serviços que podem ser produzidos e fornecidos localmente. Pela identificação das necessidades dos clientes, a contextualização do mercado de atuação e o entendimento de como se pode criar valor para as partes interessadas proporciona o entendimento das lacunas a serem preenchidas para que os produtos e serviços tenham valor percebido pelos consumidores. O projeto contempla o entendimento da oportunidade, a análise e o diagnóstico da situação atual, permitindo o desenvolvimento de uma estratégia de crescimento e direcionando para o resultando de sustentabilidade econômica e financeira da empresa. Com base em referências teóricas em que se descrevem técnicas e instrumentos comumente utilizados com fim gerencial, procura-se equacionar a proposta de solução de modo a considerar todos os aspectos característicos da complexidade presente no processo decisório vivenciado no ambiente organizacional. A proposta resultante, que contempla inovação na interpretação das oportunidades para a ampliação da abrangência de atuação da empresa no mercado, revelou-se passível de aplicação à situação identificada, além de replicável em condições semelhantes experimentadas em outras organizações.
Resumo Inglês:
This paper describes a project carried out with the objective of taking advantage of the business development opportunity of a multinational manufacturing company’s commercial branch installed in Brazil that supplies customized industrial equipment. The project aligns itself to the strategic intent of the company, in search of options to satisfy demands of products and services that can be produced and supplied locally in the country. By identifying customer needs, the contextualization of the market and the understanding of how to promote the value creation for all stakeholders, the study provides an understanding of the gaps to be filled so that the products and services have value perceived by the consumers. The Project contemplates the understanding of the opportunity, the analysis and the diagnosis of the current situation, allowing the development of a growth strategy and directing to the resulting of economic and financial sustainability of the company by itself. Based on theoretical references describing techniques and instruments commonly used for managerial purposes, we seek to equate the proposed solution in order to consider all the characteristic aspects of the complexity present in the decision process experienced in the organizational environment. The resulting proposal, which contemplates innovation in the interpretation of the opportunities for the expansion of the scope of the company's operations in the market, proved to be applicable to the situation identified and replicable under similar conditions experienced in other organizations.
Citação ABNT:
AZEVEDO, P. A. S.; CALDEIRA, A. Analysis of the Action of Social Actors in the Public Policy Implementation Process: A Proposal to Apply the Arena of Actors Methodology
. Revista Eletrônica Científica do CRA-PR, v. 6, n. 2, p. 47-62, 2019.
Citação APA:
Azevedo, P. A. S., & Caldeira, A. (2019). Analysis of the Action of Social Actors in the Public Policy Implementation Process: A Proposal to Apply the Arena of Actors Methodology
. Revista Eletrônica Científica do CRA-PR, 6(2), 47-62.
Link Permanente:
http://www.spell.org.br/documentos/ver/58492/analysis-of-the-action-of-social-actors-in-the-public-policy-implementation-process--a-proposal-to-apply-the-arena-of-actors-methodology-/i/pt-br
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