ABRAHAM S. E.; KARNS L. A. Do business schools value the competencies that businesses value? New York: State University of New York, 2009.
ADMINISTRADORES.COM. Administração é o maior curso do Brasil em número de ingressantes, aponta INEP. 6 out. 2016. Disponível em:
. Acesso em: 23 fev. 2019.
ASSOCIAÇÃO NACIONAL DOS CURSOS DE GRADUAÇÃO EM ADMINISTRAÇÃO. Formulário de relato de experiência inovadora – Prêmio ANGRAD 2018 (Documento interno). Rio de Janeiro, 2018b.
ASSOCIAÇÃO NACIONAL DOS CURSOS DE GRADUAÇÃO EM ADMINISTRAÇÃO. Prêmios ANGRAD: Palmas para os vencedores do Prêmio ANGRAD. 2018a. Disponível em:
. Acesso em: 13 abr. 2019.
ASSOCIAÇÃO NACIONAL DOS CURSOS DE GRADUAÇÃO EM ADMINISTRAÇÃO. Sobre nós: conheça a história da associação. 1991/2018. Disponível em:
. Acesso em: 10 abr. 2019.
BERG-SCHLOSSER, D.; DE MEUR, G.; RIHOUX, B; RAGIN, C. C. Qualitative comparative analysis (QCA) as an approach. In: RIHOUX, B.; RAGIN, C. C. (Eds.). Configurational comparative methods. Thousand Oaks: Sage Publications, Inc. 2009. p. 1-18.
BROOKS, M.; HOLMES, B. Equinox blueprint: learning in 2030. Waterloo: Waterloof Global Science Initiative, April 2014.
CERASOLI, C. P. et al. Antecedents and outcomes of informal learning behaviors: a meta-analysis. Journal of Business & Psychology, v. 33, n. 2, p. 203-230, 2017. DOI: 10.1007/s10869-017-9492-y
CHRISTENSEN, C.; EYRING, H. The innovative University: changing the DNA of higher education from the inside out. San Francisco: Josey-Bass, 2011.
CISCO SYSTEMS, INC. The learning society. 2010. Disponível em:
. Acesso em: 20 fev. 2019.
DAVIES, A.; FIDLER, D.; GORBIS N. Future work skills 2020. Palo Alto: University of Phoenix Research Institute, 2011.
ERVATTI, L. R.; BORGES, G. M.; JARDIM, A. P. Mudança demográfica no Brasil no início do século XXI: subsídios para as projeções de população. Rio de Janeiro: IBGE, 2015.
GADOTTI, M. Educação e poder Introdução à pedagogia do conflito. 11. ed. São Paulo: Cortes, 1998.
GOLEMAN, D.; SENGE, P. The triple focus: a new approach to education. Florence: More Than Sound, 2014.
HARDEN, N. The end of University as we know it. The American Interest, v. 8, n. 3, p. XX-XX, Dec. 2012.
HERRINGTON, J. D.; ARNOLD, D. R. Undergraduate business education: it’s time to think outside the box. Journal of Education for Businesses, v. 88, n. 4, p. 202-209, Apr. 2013. DOI: 10.1080/08832323.2012.672934
HOLTZMAN, D. M.; CRAFT, E. M. Skills required of business graduates: evidence from undergraduate alumni and employers. Business Education & Accreditation, v. 2, n. 1, p. 49-59, Jan. 2010.
HORN, M. B.; MOESTA, R. Choosing college: how to make better learning decisions throughout your life. San Francisco: Josey-Bass, 2019.
IIZUKA, E. S. Espaços alternativos de aprendizagem: pesquisa exploratória sobre prêmios e concursos universitários no Brasil. Administração: Ensino e Pesquisa, v. 18, n. 1, jan./abr. p. 69-103, 2017. DOI: 10.13058/raep.2017.v18n1.493
IIZUKA, E. S. Inovação em ensino e aprendizagem: casos de cursos de administração do Brasil. 1ª Edição do Prêmio ANGRAD. São Paulo: Empreende, 2019.
LIJPHART, A. Comparative politics and the comparative method. American Political Science Review, v. 65, n. 3, p. 682-693, 1971. DOI: 10.2307/1955513
MCKINSEY GLOBAL INSTITUTE. Skill shift: automation and the future of the workface. 2018. Disponível em: . Acesso em: 19 mar. 2019.
MEINEL, C.; NOWESKI, C.; SCHEER, A. Transforming constructivist learning into action. Design and Technology Education: An International Journal, v. 17, n. 3, p. 8-19, Oct. 2012.
MOSCARDINI, T. N.; KLEIN, A. Educação corporativa e desenvolvimento de lideranças em empresas multisite. Revista de Administração Contemporânea, v. 19, n. 1, p. 84-106, jan./fev. 2015. Disponível em: . Acesso em: 19 mar. 2019. DOI: 10.1590/1982-7849rac20151879
NORIEGA, F.; HEPPELL, S. Building better learning and learning better building, with learners rather than for learners. On the Horizon, v. 21, n. 2, p. 138-148, May 2013. DOI: 10.1108/10748121311323030
O’HARA, M.; LEICESTER, G. Dancing at the edge: competence, culture and organization in 21st century. Devon: Triarchy Press, 2012.
PASSOS-FERREIRA, C. Seria a moralidade determinada pelo cérebro? Neurônios-espelhos, empatia e neuromoralidade. Physis: Revista de Saúde Coletiva, v. 21, n. 2, p. 471-490, 2011. DOI: 10.1590/S010373312011000200008
PORTER, L. W.; MCKIBBIN, L. E. Management education and development: drift or thrust into the 21st century? Nova York: McGrawHill, 1988.
RAGIN, C. C. BECKER, H. S. What is a case? Exploring the foundation of social inquiry. Cambridge: Cambridge University Press, 1992.
RAGIN, C. C. RIHOUX, B. Configurational comparative methods. Los Angeles: Sage, 2008.
RAGIN, C. C. The comparative method Moving beyond qualitative and quantitative strategies. Berkley: University of California Press, 1987.
REDECKER, C. et al. The future of learning: preparing for change. Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2011.
SANTOS, B. de S. A universidade no século XXI. São Paulo: Cortez, 2011.
STERLING, S. Sustainable education: re-visioning learning and change. Cambridge: Green Books, 2001.
SWANSON, G. Frameworks for comparative research: structural anthropology and the theory of action. In: VALLIER, I. (Ed.). Comparative methods in sociology: essays on trends and applications. Berkeley: University of California Press, 1971. p. 141-202.
TEKARSLAN, E.; ERDEN, N. S. A review of business education around the globe: future transitions. Journal of Multidisciplinary Research, v. 6, n. 2, p. 49-64, Summer 2014.
VENKATESH, V. et al. User acceptance of information technology: toward a unified view. MIS Quarterly, v. 27, n. 3, p. 425-478, Sep. 2003. DOI: 10.2307/30036540
WOLFF, L; CABRAL, P. M.; LOURENÇO, P. O papel da liderança na eficácia de equipes de trabalho. Revista Gestão e Tecnologia, v. 13, n. 1, p. 177-204, jan./abr. 2013. DOI: 10.20397/2177-6652/2013. v13i1.469