AHN, Mark J.; ADAMSON, Johns S A.; DORNBUSCH, Daniel. From Leaders to Leadership: Managing Change. Journal of Leadership & Organizational Studies, v. 10, n. 4, p. 112, 2004.
ANDERSEN, B.; Business process improvement toolbox, Milwaukee,Wisc.: ASQ, 1999.
BALDAM, Roquemar et. al. Gerenciamento de Processos de Negocios: BPM. São Paulo: Editora Erica, 2007.
BERTHON, Pierre; PITT, Leyland F.; EWING, Michael T. Corollaries of the collective: The influence of organizational culture and memory development on perceived decision-making context. Journal of Academy of Marketing Science. v. 29, n. 2, p. 135-150, 2001.
BLANCHARD, K. H.; HERSEY, P.; JOHNSON, D. Management of Organizational Behavior: Utilizing Human Resources. Englewood Cliffs: Prentice Hall, 1996.
BOGAN, G. E.; ENGLISH, H. J. Microeconomics: theories and applications. New York: John Wiley, 1994.
BRABANDERE, Luc de. O lado oculto das mudanças: A verdadeira inovação requer mudança de percepções. Rio de Janeiro: Elsevier, 2006.
CARDOSO, P.; CAULLIRAUX, H.; CLEMENTE, R.; PAIM, R. Gestão de Processos, pensar, agir e aprender. Porto Alegre: Bookman, 2009.
CHIN-LOY, Claudette, HUIZENGA, Wayne. Assessing the influence of organizational culture on knowledge management success. Tese de Doutorado da School of Business and Entrepreneurship from Nova Southeastern University, 2003.
DA SILVA, Fernanda P. C.; PEREIRA, Néocles A. Modelagem de processos de negócios na implementação de ERPs nacionais em PMEs. Produção, v. 16, n. 2, p. 341-352, Maio-Ago, 2006.
DAVENPORT, Thomas H. Reengenharia de processos. 4. ed. Rio de Janeiro: Campus, 1994.
DE SORDI, José Osvaldo. Gestão por processos: uma abordagem da moderna administração. São Paulo: Saraiva, 2005.
FLEURY, M. T. L.; FISCHER, R. M. Cultura e poder nas organizações. São Paulo: Atlas, 1996.
GARVIN, D. A. The processes of organization and management. Sloan Management Review, p. 33-50, Summer. 1998.
GONÇALVES, J. E. L. Os novos desafios da empresa do futuro. RAE – Revista de Administração de Empresas, São Paulo, v. 37, n. 3, p. 10-19, jul-set. 1997.HAMMER, Michael; CHAMPY, James. Reengenharia: revolucionando a empresa em função dos clientes, da concorrência e das grandes mudanças da gerência. 29. ed. Rio de Janeiro: Campus, 1994.
HAMMER, M.; STANTON, S.; How processes enterprises really work. Horvard Business Review, v. 77, n. 6, p. 108-118, nov-dez. 1999.
HANDY, C. Deuses da administração: transformando organizações. São Paulo: Vertice, 1987.
HARRIGTON, H.J. High performance benchmarking: twenty steps. New York: Harper Collis, 1991.
HARRISON, D. B.; PRATT, M. D. Manual of procedure. New York: Academic Press, 1993.
HERSEY, P.; BLANCHARD, K. H.; JOHNSON, D. E. Management of organizational behavior: Leading human resources. 8th ed. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, 2001.
JOHANSSON, H. J.; MCHUGH, P.; PENDLEBURRY, A. J.; WHEELER II, W. A. Business process reengineering: breakpoint strategies for market dominance. New York: John Wiley, 1993.
JURAN, J. M. A qualidade desde o projeto: novos passos para o planejamento da qualidade em produtos e serviço. 2. ed. São Paulo: Pioneira, 1992.
KAPLAN, R. S.; NORTON, D. P. A Estratégia em Ação. 13. ed. Rio de Janeiro: Campus, 1997.
KOVACH, Barbara E.; PARISH, James. How to Lead the Metamorphosis. Training and Development Journal, v. 42, n. 12, p. 40, 1998.
KRAJEWSKI, Lee et al. Administração de produção e operações. 8. ed. São
LAKOMSKI, Gabriele. Organizational change, leadership and learning; culture as cognitive process. The International Journal of Educational Management, Bradford: v. 15, n. 2; p. 68, 2001.
LOPES, Marco Aurélio B.; BEZERRA, Marlene J.S. Gestão de processos: fatores que influenciam o sucesso na sua implantação. XXVIII Encontro Nacional de Engenharia de Produção. Outubro, 2008.
MACHADO, Hilka Vier. Identidade Organizacional: Um Estudo de Caso no Contexto da Cultura Brasileira. RAE-eletrônica, v. 4, n. 1, jan./jul. 2005. MACHADO, H. V.; HERNANDES, C. A. Alteridade, expatriação e trabalho: implicações para a gestão internacional. In: ENCONTRO ANUAL DA ASSOCIAÇÃO NACIONAL DOS PROGRAMAS DE PÓS-GRADUAÇÃO EM ADMINISTRAÇÃO. 27.; 2003, Atibaia. Anais. Atibaia: ANPAD, 2003.
MATOS, J. G. R; MATOS, R. M. B.; ALMEIDA, J. R. Análise do ambiente corporativo: do caos organizado ao planejamento estratégico das organizações. Rio de Janeiro: E- papers, 2007.
MILLER, Brian Philip. Leadership, Organizational Culture and Managing Change: A Case Study of North Carolina’s Johnston Community College. Tese de Doutorado de North Carolina State University, 2001.
MORGAN, G. Imagens da organização. São Paulo: Atlas, 1996.
MOTTA, F. C.; CALDAS, M. Cultura organizacional e cultura brasileira. São Paulo: Atlas, 1997.
NETTO, Clóvis A. Proposta de modelo de mapeamento e gestão por macroprocessos. 2004. 146 p. Tese (Doutorado em Engenharia) – Escola Politécnica da Universidade de São Paulo, São Paulo, 2004.
NIXON, Bruce. Developing a new culture for organisations in the 90's. Management Education and Development. v. 23, n. 1, p. 33. 1992.
OAKLAND, John. Gerenciamento da qualidade total. Tradução de Adalberto Guedes Pereira. São Paulo: Nobel, 1994.
OLIVEIRA, Djalma P. R. de. Administração de processos. 2. ed. São Paulo: Atlas, 2007.
PIRES, José Calixto de Souza; MACEDO, Kátia Barbosa. Cultura organizacional em organizações públicas no Brasil. RAP - Revista de Administração Pública, v. 40, n. 1, p. 81-105, Jan./Fev. 2006. POLKINGHORNE, D. Validity issues in narrative research. Qualitative Inquiry, v. 13, n. 4, p. 471-486, 2007.
PORTER, M. Vantagem Competitiva: Criando e Sustentando um desempenho superior. Rio de Janeiro: Elsevier, 1989.
ROESCH, S.M. A. Projetos de estágios e de pesquisa em Administração: Guia para estágios, trabalhos de conclusão, dissertações e estudo de caso. São Paulo: Atlas, 1999.
ROZENFELD, H.; FORCELLINI, F. A.; AMARAL, D. C.; TOLEDO, J. C. Gestão de desenvolvimento de produtos: uma referência para melhoria do processo. São Paulo: Editora Saraiva. 2006.
SCHEIN, E. H. Organization Culture and Leadership. San Francisco: Jossey Bass, 1988.
SELZNIK, Philip. A Liderança na Administração: Uma Interpretação Sociológica. Rio de Janeiro: Fundação Getúlio Vargas, 1971.
SHEARER, Corrine S.; HAMES, David S.; RUNGE, Janet B. How CEOs influence organizational culture following acquisitions. Leadership & Organization Development Journal, v. 22, n. 3, p. 105. 2001.
SIMS, Ronald R. Changing an organization's culture under new leadership. Journal of Business Ethics, v. 25, n. 1, p. 65, 2000.
SLACK, N. et al. Gerenciamento de operações e de processos: princípios e prática de impacto estratégico. Porto Alegre: Bookman, 2008.
SMART, P. A.; MADDERN, H.; MAULL, R. S. Understanding business process management: implications for theory and practice. British Journal of Management, p. 1-17, Aug. 2008.
STEVENSON, William B.; BARTUNEK, Jean M. Power, Interaction, Position and the Generation of Cultural Agreement in Organizations. Human Relations, v. 49, n. 1, p. 75, 1996.
SUGATO, Lahiry. Building commitment through organizational culture. Training & Development, v. 48, n. 4, p. 50-52, 1994.
TEIXEIRA, S. Gestão das organizações. Alfragide, Editora McGraw Hill, 1998.
TIDD, J.; BESSANT, J.; PAVITT, K. Gestão da Inovação. Porto Alegre: Bookman, 2008.
TULL, D. S. & HAWKINS, D. I. Marketing Research, Meaning, Measurement and Method. Macmillan Publishing Co. Inc.: London, 1976
VANHAVERBEKE, W.; TORREMANS, H. Organizational structure in process based organizations. Knowledge and Process Management, v. 6, n. 1, p. 41-52, mar. 1999.
VERGARA, Sylvia Constant. Gestão de pessoas. 5. ed. São Paulo, SP: Atlas, 2006.
WAGNER, J. A.; HOLLENBECK, J. R. Comportamento organizacional. São Paulo: Saraiva, 2004.
WEBER, M. Economia e Sociedade: fundamentos da sociologia compreensiva. Brasília: UnB, 1999.
WEBER, M. Os Fundamentos da Organização Burocrática: uma construção do tipo ideal. In CAMPOS, E. Sociologia da Burocracia. Rio de Janeiro: Zahar, 1976.
WERKEMA, M. C. C. As Ferramentas da Qualidade no Gerenciamento de Processos. Belo Horizonte: Fundação Christiano Ottoni. Escola de Engenharia, 1995.
YIN, R. K. Estudo de caso: planejamento e métodos. 4. ed. Porto Alegre: Bookman, 2010.