ACKERMAN, R.; MASLIN-OSTROWSKI, P. Developing Case Stories: An Analysis of the Case Method of Instruction and Storytelling in Teaching Educational Administration, Annual Meeting of the American Educational Research Association, 1995. Disponível em: https://eric.ed.gov/?id=ED390132
ALBERTON, A.; SILVA, A. B. da. Como Escrever um Bom Caso para Ensino? Reflexões sobre o Método, Rev. Adm. Contemp., vol. 22, n. 5, 2018. DOI: https://doi.org/10.1590/1982-7849rac2018180212ARAUJO, M. da S. M.; SOUSA, S. C. T. de. Casos para o ensino: uma abordagem a partir da Linguística de Texto, Métodos e Pesquisa em Administração, vol. 1, n. 2, 2016, pp. 69-79.
BASSANO, C. et al. Storytelling about places: Tourism marketing in the digital age, Cities, v. 87, April, 2019, pp. 10-20. DOI: https://doi.org/10.1016/j.cities.2018.12.025
BEIGI, M.; CALLAHAN, J.; MICHAELSON, C. A Critical Plot Twist: Changing Characters and Foreshadowing the Future of Organizational Storytelling, IJMR, vol. 21, n. 4, 2019, pp. 447-645. DOI: https://doi.org/10.1111/ijmr.12203
CARRILHO, K.; MARKUS; K. Narrativas na construção de marcas:storytelling e a comunicação de marketing, Organicom, Memória Institucional, Narrativas e Storytelling, v. 11, n. 20, 2014, pp. 128-136. DOI: https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2014.139224
CARTON, G.; MOURICOU, P. Is management research relevant? A systematic analysis of the rigor-relevance debate in top-tier journals (1994–2013), M@n@gement, v. 20, n. 2, 2017, p. 166-203. DOI: https://doi.org/10.3917/mana.202.0166
CRUZ, B. DE P. A. Abre a porta do bar e deixe as “Mina Gerenciar”. Administração: Ensino e Pesquisa, v. 21, n. 2, p. 183-213, 1 maio 2020. DOI: https://doi.org/10.13058/raep.2020.v21n2.1566CRUZ, B. DE P. A.; DUTTON, A. Cozinhando Sonhos: como futuros gastrônomos planejam empreendimentos socialmente responsáveis. Curitiba: CRV, 2019.
CRUZ, B. DE P. A.; MONTEIRO, R. A. DA S. Café nas Eleições: o amargo e o doce na gestão estratégica de uma cafeteria. Administração: Ensino e Pesquisa, v. 20, n. 2, p. 426-449, 2 maio 2019. DOI: https://doi.org/10.13058/raep.2019.v20n2.1293CRUZ, B. DE P. A.; MONTEIRO, R. A. DA S. Gastronomia, Cerveja Artesanal e Slow Food: ideias de negócios sustentáveis. Curitiba: CRV, 2020.
DELONG, T. J.; VIJAYARAGHAVAN, V. Cirque du Soleil, Harvard Business School Case, July, 2002. Disponível em: https://www.hbs.edu/faculty/Pages/item.aspx?num=29173
DIAMANTES, T.; OVINGTON, J. Storytelling: Using a Case Method Approach in Administrator Preparation Programs. Education, v. 123, pp. 3-13, 2003.
ELLET, W. Manual de estudo de caso: Como ler, discutir e escrever casos de forma persuasiva. Porto Alegre: Bookman, 2008.
FARHOOMAND, A. Writing Teaching Cases: A Reference Guide, Communications of the Association for Information Systems, vol. 13, 2004, pp. 103-107. DOI: 10.17705/1CAIS.01309
FAWCETT, S. E.; FAWCETT, A. M. The “Living” Case: Structuring Storytelling to Increase Student Interest, Interaction, and Learning, Decision Sciences, vol. 9, n. 1, 2011, pp. 287-298. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1540-4609.2011.00307.x
GIL, A. C. Elaboração de Casos para o Ensino de Administração, Revista Contemporânea de Economia e Gestão, vol. 2, n. 2, 2004.GREEN, M. C. Storytelling in Teaching, Observer, vol. 17, n. 4, April, 2004.
LEENDERS, M. R.; ERSKINE, J. A. Case Research: The Case Writing Process. London: University of Western Ontario, 1973.
PALACIOS, F.; TERENZZO, M. Storytelling. Alta Books Editora: Rio de Janeiro, 2016.
PULIZZI, J. The Rise of Storytelling as the New Marketing, Publishing Research Quately, v. 28, 2012, pp. 116-123. DOI: https://doi.org/10.1007/s12109-012-9264-5
RAESCH, S. M. A. Relato de Casos para o Ensino, com Apoio na Literatura, Organizações & Sociedade, vol. 4, n. 8, Abril, 1997, pp. 119-142. https://doi.org/10.1590/S1984-92301997000200005SILVA, A. B. da; BANDEIRA-DE-MELLO, R. Aprendendo em Ação: utilização de casos para inovação no ensino e na aprendizagem. 1. ed. João Pessoa: UFPB, 2021.
SILVA, A. B.; DIAS JÚNIOR, J. J. L.; CANÓS-DARÓS, L. Estratégias de Ensino Ativas e Desenvolvimento de Competências de Estudantes de Administração: proposta de uma escala de mensuração, INNODOCT 2019, 2019, pp. 1069-1078. DOI: http://dx.doi.org/10.4995/INN2019.2019.10258
SILVA, A. B.; SANTOS, G. T.; BISPO, A. C. K. A. The comics as teaching strategy in learning of students in an undergraduate management program. Mackenzie Management Review, v. 18, n. 1, p. 40-65, 2017. DOI: https://doi.org/10.1590/1678-69712017/administracao.v18n1p40-65WOODSIDE, A. G.; SOOD, S.; MILLER, K. E. When consumers and brands talk: Storytelling theory and research in psychology and marketing, Psychology & Marketing, January, 2008. DOI: https://doi.org/10.1002/mar.20203