ARKES, R; BLUMER, C. The psychology of sunk costs. Organizational Behavior and Human Decision Process. v. 35, 124-140, 1985.
ARMSTRONG, Scoot; COVIELLO, Nicole; SAFRANEK, Barbara. Escalation Bias: does it extend to marketing? Journal of the Academy of Marketing Science.v.21, n.3, p.247-253, 1993.
ASPLUND, Markus. What fraction of a capital investment is sunk cost? The Journal of Industrial Economics. n.3, p.287-304, 2000.
AWASHTI, V.; CHOW, C.; HARRISSON, P. VIP Company: a mini-case for reinforcing student understanding of sunk costs, ethics, and the role of management controls. Journal of Accounting Education, v. 16, n.3, p. 545-562, 1998.
BARBEDO, C. H. S; CAMILO-DA-SILVA, E. Finanças comportamentais: pessoas inteligentes também perdem dinheiro na Bolsa de Valores. São Paulo: Editora Atlas, 2008.
BARBERIS, Nicholas; THALER, Richard. A Survey of Behavioral Finance. University of Chicago. Working paper, 2001.
DIJK, Erik. ZEELENBERG, Marcel. The discounting of ambiguous information in economic decision making. Journal of Behavioral Decision Making. v.16, p. 341-352, 2003.
DOMINGOS, Naiára Tavares; SOUZA, Francisca Aparecida de; SILVA, César Augusto Tibúrcio. Efeito do Custo Perdido: a influência do custo perdido na decisão de investimento. RCO – Revista de Contabilidade e Organizações – FEARP/USP, v. 2, n. 2, p. 87 99 jan./abr. 2008.GARCIA, Regis et al. Teoria dos Prospectos: estudo dos vieses de percepção do usuário da informação no processo decisório. Anais do XI Encontro Nacional de Pesquisa da Ciência da Informação. Rio de Janeiro, 2010. Disponível em: congresso.ibict.br/index.php/enancib/xienancib/paper/download/193/121
GARLAND, Howard. Throwing good money after bad: The effect of sunk costs on the decision to esculate commitment to an ongoing project. Journal of Applied Psychology. v. 75(6), p. 728-731, 1990.
GARRISSON, Ray H. NOREEN, Eric W. BREWER, Peter C. Contabilidade Gerencial. Rio de Janeiro. LTC. 2007.
GÓES, Thiago R. Inovação, cooperação, aprendizado e políticas em arranjos produtivos locais: o caso dos APL’s de confecções de Salvador e Feira de Santana. Dissertação de Mestrado. 167 f. Mestrado em Economia. Faculdade de Ciências Econômicas da Universidade Federal da Bahia, 2007.
GOURVILLE, John; SOMAN, Dilip. The psychology of consumption. Havard Bussines School Publishing Corporation, 2002
HARRISON, P.; SHANTEAU, J. Do sunk costs effects generalize to cost accounting students? Advances in Manegement Accounting, v.2, p.171-186, 1993.
HEATH, Chip. Escalation and de-escalation of commitment in response to sunk costs: the role of budgeting in mental accounting. Organizational Behavior and Human Decision Processes, v.62, n.1, p.38-54, 1995.
JIAMBALVO, James. Contabilidade Gerencial. Rio de Janeiro. LTC. 2009
KAHNEMANA, Daniel ; TVERSKY, Amost. Prospect theory: an analysis of decision under risk. Econometrica, v. 47, n. 2, p. 263-291, 1979.
MARTINS, Eliseu. Contabilidade de Custos. 8 ed. São Paulo: Atlas. 2005
MOON, P.; KEASEY, K. A test of the importance of context. Economics Letters. v. 66, p.55-58, 1999.
MURCIA, Fernando Dal-Ri; BORBA, José Alonso. Um estudo empírico sobre os efeitos dos sunk costs no processo decisório dos indivíduos: evidências dos estudantes de graduação de uma universidade federal. UnB Contábil, Brasília, v. 9, n. 2, p. 223-247, jul./dez. 2006.PADOVEZE, Clovis Luiz. Contabilidade GerencialUm enfoque em sistema de informação contábil. São Paulo. Editora Atlas. 2009.
PARAYRE, R. The strategic implications of sunk costs: A behavioral perspective. Journal of economics behavior and organization. v.28, p. 417422, 1995.
ROVER, S. et al. Efeito Sunk Costs: O Conhecimento Teórico Influencia no Processo Decisório de Discentes? Brazilian Business Review. v. 6, n.3, p. 247-263, 2009.SIMON, H. Administrative Behavior: a study of decision making processes in administrative organizations. 2 ed. New York: McMillan, 1957.
TAN, Hun-Tong; YATES, J. Frank. Sunk cost effects: the influences of instruction and future return estimates. Organizational Behavior and Human Decision Processes, v. 63, n. 3, p. 331-319, set. 1995.
THALER, R. Toward a Positive Theory of Consumer Choice. Journal of Economic Behavior and Organization, v. 1, n. 1, p. 39-60, 1980.
TROGER, Thomas. Why sunk costs matter for bargain outcomes: an evolutionary approach. Journal of Economic Theory.v.102, p.375-402, 2002.
TVERSKY, Amos.; KAHNEMAN, Daniel. The framing of decisions and the psychology of choice. Science. v.211, 453-458
ZEELENBERG, M.; DIJK E. A reverse sunk cost effect in risky decision making: sometimes we have too much invested to gamble. Journal of economics psychology. v.18, p. 677-691, 1997.