Bayer, P. J.; Bernheim, B. D.; Scholz, J. K. (2009). The effects of financial education in the workplace: Evidence from a survey of employers. Economic Inquiry, 47(4), 605-624.
Bernheim, B. D.; Garrett, D. M. (2003). The effects of financial education in the workplace: Evidence from a survey of households. Journal of Public Economics, 87(7), 1487-1519.
Bernheim, B. D.; Garrett, D. M.; Maki, D. M. (2001). Education and saving: The long-term effects of high school financial curriculum mandates. Journal of Public Economics, 80(3), 435-465.
Bessa, S.; Fermiano, M. B.; Coria, M. D. (2014). Compreensão econômica de estudantes entre 10 e 15 anos. Revista Psicologia & Sociedade, 26(2).
Brasil. (2010). Vida e dinheiro. Educação financeira nas escolas. Available in: http://www.vidaedinheiro.gov.br/EducacaoFinanceira/Default.aspx Accessed in: 20 Nov2016.
Brasil. (2010). Vida e dinheiro. Instituições envolvidas. 2010. Available in: http://www.vidaedinheiro.gov.br/Instituicoes/Default.aspx. Accessed in: 21 Nov2016.
Brasil.Ministério da Educação. (2013). Diretrizes Curriculares Nacionais Gerais da Educação Básica/Ministério da Educação. Secretaria de Educação Básica. Diretoria de Currículos e Educação Integral. Brasília: MEC, SEB, DICEI. 562 p. Available in: http://portal.mec.gov.br/docman/junho-2013. Accessed in: 24 Oct2016.
Braunstein, S.; Welch, C. (2002). Financial literacy: An overview of practice, research, and policy. Federal Research Bulletin, v. 88, 4-45.
Campbell, J. Y. (2006). Household finance. The Journal of Finance, 61(4), 1553-1604.
CCSF - Comité Consultatif du Secteur Financier. L’éducation financière et l’école: Rapport 2008-2009. Available in: http://www.banquefrance.fr/ccsf/fr/telechar/publications/rapportannuel20082009/CCSF2008-09Sommaire.pdf. Accessed in: 23 Nov2016.
Chen, H.; Volpe, R. P. (1998). An analysis of personal financial literacy among college students. Financial Services Review, 7(2), 107-128.
Clancy, M.; Grinstein-Weiss, M.; Schreiner, M. (2001). Financial education and savings outcomes in individual development accounts. Working Paper 01-2. St. Louis, MO: Center for Social Development, Washington University.
Conto, S. M. D.; Faleiro, S. N.; Führ, I. J.; Kronbauer, K. A. (2016). O Comportamento de Alunos do Ensino Médio do Vale do Taquari em Relação às Finanças Pessoais. Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios, 8(2), 182-206.
Costa, C. M.; Miranda, C. J. (2013). Educação Financeira e taxa de poupança no Brasil. Revista de Gestão, Finanças e Contabilidade, 3(3), 57.
D’Astous, A. (1990). An inquiry into the compulsive side of normal consumers. Journal of Consumer Policy, 13(1), 15-31.
Denegri, M.; Palavecinos, M.; Ripoll, M.; Yáñez, V. (1999). Caracterización psicológica del consumidor de la IX Región. Consumir para Vivir y no Vivir para Consumir, p. 7-31.
Diniz, E.; Birochi, R.; Pozzebon, M. (2012). Triggers and barriers to financial inclusion: The use of ICT-based branchless banking in an Amazon county. Electronic Commerce Research and Applications, 11(5), 484-494.
Faber, R. J.; O’Guinn, T. C. (1989). Classifying compulsive consumers: Advances in the development of a diagnostic tool. NA Advances in Con sumer Research, v. 16, 738-744.
Fávero, L. P.; Belfiore, P.; Silva, F. D.; Chan, B. L. (2009). Análise de dados: modelagem multivariada para tomada de decisões. Rio de janeiro: Elsevier.
Fernandes, A. H. D. S.; Candido, J. G. (2014). Educação financeira e nível do endividamento: relato de pesquisa entre os estudantes de uma instituição de ensino da cidade de São Paulo. Revista Eletrônica Gestão e Serviços, 5(2), 894-913.
Fox, J.; Bartholomae, S.; Lee, J. (2005). Building the case for financial education. Journal of Consumer Affairs, 39(1), 195-214.
Frankenberg, L. (1999). Seu futuro financeiro. 8 ed. Rio de Janeiro: Campus.
Gutter, M.; Copur, Z. (2011). Financial behaviors and financial well-being of college students: Evidence from a national survey. Journal of Family and Economic Issues, 32(4), 699-714.
Halfeld, M. (2006). Investimentos: como administrar melhor seu dinheiro. São Paulo: Fundamento Educacional.
Heckman, S. J.; Grable, J. E. (2011). Testing the role of parental debt attitudes, student income, dependency status, and financial knowledge have in shaping financial self-efficacy among college students. College Student Journal, 45(1), 51.
Hite, N. G.; Slocombe, T. E.; Railsback, B.; Miller, D. (2011). Personal finance education in recessionary times. Journal of Education for Business, 86(5), 253-257.
Hofmann, R. M.; Moro, M. L. F. (2013). Educação matemática e educação financeira: perspectivas para a ENEF. Zetetiké.Revista de Educação Matemática, 20(38), 37-54.
Huston, S. J. (2010). Measuring financial literacy. The Journal of Consumer Affairs, 44(2), 296-316.
Kiyosaki, R. T.; Lechter, S. L. (2004). Pai Rico Pai Pobre: o que os ricos ensinam a seus filhos sobre dinheiro. 59 ed. Rio de Janeiro: Campus.
Kühl, M. R.; Valer, T.; Gusmão, I. B. (2016). Alfabetização Financeira: Evidências e Percepções em uma Cooperativa de Crédito. Sociedade. Contabilidade e Gestão, 11(2), 53-80.
Lizote, S. A.; Verdinelli, M. A. (2014). Educação Financeira: um Estudo das Associações entre o Conhecimento sobre Finanças Pessoais e as Características dos Estudantes Universitários do Curso de Ciências Contábeis. In Anais, XIV Congresso USP de Controladoria e Contabilidade , 21-23 July 2014
Lusardi, A. (2007). 401 (k) pension plans and financial advice: should companies follow IBM’s initiative? Employee Benefit Plan Review, 62(1), 16-17.
Lusardi, A. (2009). The importance of financial literacy. NBER Reporter, 2, 13-16.
Lusardi, A.; Mitchell, O. S. (2007). Baby boomer retirement security: The roles of planning, financial literacy, and housing wealth. Journal of monetary Economics, 54(1), 205-224.
Lusardi, A.; Mitchell, O. S. (2011). Financial literacy and retirement planning in the United States. Journal of Pension Economics and Finance, 10(4), 509-525.
Lyons, A. C. (2004). A profile of financially at-risk college students. The Journal of Consumer Affairs, 38(1), 56-80.
Mandell, L. (1997). Personal financial survey of high school seniors. In Jump start coalition for personal financial literacy. Washington, DC: March/April.
Medeiros, F. S. B.; Lopes, T. D. A. M. (2014). Finanças pessoais: um estudo com alunos do Curso de Ciências Contábeis de uma IES privada de Santa Maria - RS. Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios, 7(2), 221-251.
Mendes-Da-Silva, W.; Nakamura, W. T.; Moraes, D. C. D. (2012). Credit card risk behavior on college campuses: Evidence from Brazil. Brazilian Administration Review, 9(3), 351-373.
Messias, J. F.; Silva, J. U.; Silva, P. H. C. (2015). Marketing, Crédito & Con sumismo: Impactos sobre o endividamento precoce dos jovens Brasileiros. Revista Eniac Pesquisa, 4(1), 43-59.
Miotto, A. P. S.; Parente, J. (2015). Antecedents and consequences of house hold financial management in Brazilian lower-middle-class. Revista de Administração de Empresas, 55(1), 50-64.
Mori, E.; Lewis, A. (2001). Money in the contemporary family. Nestle Family Monitor, v. 20, 3-21.
Norum, P. (2008). The role of time preference and credit card usage in com pulsive buying behavior. International Journal of Consumer Studies, 32(3), 269-275.
Norvilitis, J. M.; MacLean, M. G. (2010). The role of parents in college students’ financial behaviors and attitudes. Journal of Economic Psychology, 31(1), 55-63.
Norvilitis, J. M.; Mao, Y. (2013). Attitudes towards credit and finances among college students in China and the United States. International Journal of Psychology, 48(3), 389-398.
Norvilitis, J. M.; Mendes-Da-Silva, W. (2013). Attitudes toward credit and finances among college students in Brazil and the United States. Journal of Business Theory and Practice, 1(1), 132-151.
Norvilitis, J. M.; Merwin, M. M.; Osberg, T. M.; Roehling, P. V.; Young, P.; Kamas, M. M. (2006). Personality factors, money attitudes, financial knowl edge, and credit-card debt in college students1. Journal of Applied Social Psychology, 36(6), 1395-1413.
Norvilitis, J. M.; Szablicki, P. B.; Wilson, S. D. (2003). Factors influencing levels of credit-card debt in college students. Journal of Applied Social Psychology, 33(5), 935-947.
OECD - Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD). (2013). Financial literacy and inclusion: Results of OECD/INFE survey across countries and by gender. Paris, France: OECD Centre.
Oehler, A.; Werner, C. (2008). Saving for retirement—a case for financial education in Germany and UK?An economic perspective. Journal of Consumer Policy, 31(3), 253-283.
Perry, V. G. (2008). Is ignorance bliss?Consumer accuracy in judgments about credit ratings. Journal of Consumer Affairs, 42(2), 189-205.
Pires, D.; Lima, O.; Dalongaro, R.; Silva, P. S.; Silveira, J. (2013). Educação Financeira como Estratégia para Inclusão de Jovens na Bolsa de Valores. Encontros Científicos-Tourism & Management Studies, 3, 720-730.
Potrich, A. C. G.; Vieira, K. M.; Kirch, G. (2015). Determinantes da Alfabetização Financeira: Análise da Influência de Variáveis Socioeconômicas e Demográficas. Revista Contabilidade & Finanças, 26(69), 362-377.
Potrich, A. C. G.; Vieira, K. M.; Mendes-Da-Silva, W. (2016). Development of a financial literacy model for university students. Management Research Review, 39(3), 356-376.
Robb, C. A. (2011). Financial knowledge and credit card behavior of college students. Journal of Family and Economic Issues, 32(4), 690-698.
Ruberto, I. V. G.; da Silveira, V. G.; Vieira, K. M.; Bender Filho, R. (2013). A influência dos fatores macroeconômicos sobre o endividamento das famílias brasileiras no período 2005-2012. Estudos do CEPE, 58-77.
Saleh, A. M.; Saleh, P. B. O. (2014). O elemento financeiro e a Educação para o Consumo Responsável. Educação em Revista, 29(4), 189-214.
Santos, D. B.; Mendes-Da-Silva, W.; Flores, E.; Norvilitis, J. M. (2016). Predictors of credit card use and perceived financial well-being in female college students: A Brazil-United States comparative study. International Journal of Consumer Studies, 40(2), 133-142.
Savóia, J. R. F.; Saito, A. T.; Santana, F. D. A. (2007). Paradigmas da educação financeira no Brasil. Revista de Administração pública, 41(6), 1121-1141.
Shim, S.; Barber, B. L.; Card, N. A.; Xiao, J. J.; Serido, J. (2010). Financial socialization of first-year college students: The roles of parents, work, and education. Journal of Youth and Adolescence, 39(12), 1457-1470.
Shim, S.; Xiao, J. J.; Barber, B. L.; Lyons, A. C. (2009). Pathways to life success: A conceptual model of financial well-being for young adults. Journal of Applied Developmental Psychology, 30(6), 708-723.
Soares, M. M.; Sobrinho, A. D. (2008). Microfinanças: O papel do Banco Central do Brasil e a importância do cooperativismo de crédito. Brasília: BCB.
Sohn, S. H.; Joo, S. H.; Grable, J. E.; Lee, S.; Kim, M. (2012). Adolescents financial literacy: The role of financial socialization agents, financial experiences, and money attitudes in shaping financial literacy among South Korean youth. Journal of Adolescence, 35(4), 969-980.
Trindade, L. D. L.; Righi, M. B.; Vieira, K. M. (2012). De onde vem o Endividamento Feminino?Construção e Validação de um Modelo PLS-PM. Revista Eletrônica de Administração, 18(3), 718-746.
Veludo-de-Oliveira, T. M.; Ikeda, A. C. A.; Santos, R. D. C. (2004). Compra compulsiva e a influência do cartão de crédito. Revista de Administração de Empresas, 44(3), 89-99.
Vieira, S. F. A.; Bataglia, R. T. M.; Sereia, V. J. (2011). Educação financeira e decisões de consumo, investimento e poupança: uma análise dos alunos de uma universidade pública do norte do Paraná. Revista de Administração da Unimep, 9(3), 61-86.
Webley, P.; Nyhus, E. K. (2006). Parents’ influence on children’s future orientation and saving. Journal of Economic Psychology, 27(1), 140-164.
Worthy, S. L.; Jonkman, J.; Pike, L. B. (2010). Sensation-seeking, risk-taking, and problematic financial behaviors of college students. Journal of Family and Economic Issues, 31(2), 161-170.
Xiao, J. J.; Noring, F. E.; Anderson, J. G. (1995). College students’ attitudes towards credit cards. Journal of Consumer Studies & Home Economics, 19(2), 155-174.
Xiao, J. J.; Tang, C.; Serido, J.; Shim, S. (2011). Antecedents and consequences of risky credit behavior among college students: Application and extension of the theory of planned behavior. Journal of Public Policy & Marketing, 30(2), 239-245.
Xiao, J. J.; Tang, C.; Shim, S. (2009). Acting for happiness: Financial behavior and life satisfaction of college students. Social Indicators Research, 92(1), 53-68.
Yilmazer, T.; Lyons, A. C. (2010). Marriage and the allocation of assets in women’s defined contribution plans. Journal of Family and Economic Issues, 31(2), 121-137.