Agasisti, T., & Pérez-Esparrells, C. (2010). Comparing efficiency in a cross-country perspective: the case of Italian and Spanish state universities. Higher Education, n. 59, p. 85-103. https://doi.org/10.1007/s10734-009-9235-8
Alcadipani, R. (2011). Academia e a fábrica de sardinhas. Organizações & Sociedade, 18(57), 345-348. https://portalseer.ufba.br/index.php/revistaoes/article/view/11155/8067 Alcadipani, R. (2011). Resistir ao produtivismo: uma ode à perturbação acadêmica. Cadernos EBAPE.BR, 9(4), 1174-1178. http://dx.doi.org/10.1590/S1679-39512011000400015 Andrade, E. F. S., Oliveira, J., Maccari, E. A., & Hollnagel, H. (2018). Inovação em um contexto isomórfico nos Programas de Pós-Graduação Stricto Sensu em Administração. Revista Gestão & Tecnologia, 18(2), 100-127. http://revistagt.fpl.edu.br/get/article/view/1415/847 Barrett, B., Fernandez, F., & Gonzalez, E. M. (2020). Why universities voluntarily pursue US accreditation: the case of Mexico. Higher Education, 79(3-4), 1-17. https://doi.org/10.1007/s10734-019-00427-y
Bogetoft, P.; Otto, L. (2011). Benchmarking with DEA, SFA, and R Media. New York: Springer.
CAPES Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior. (2017). Avaliação Quadrienal 2017. http://avaliacaoquadrienal.capes.gov.br/home
CAPES Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior. (2017). Documento de Área 2017 Administração, Ciências Contábeis e Turismo. http://avaliacaoquadrienal. capes.gov.br/resultado-da-avaliacao-quadrienal-2017-2
CAPES Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior. (2020). Sobre a Avaliação. https://www.capes.gov.br/images/novo_portal/documentos/PNPG/25052020_ Relat%C3%B3rio_Final__2019_Comiss%C3%A3o_PNPG.pdf
Cook, W. D., & Zhu, J. Data Envelopment Analysis: Modeling Operational Processes and Measuring Productivity. Boston: CreateSpace.
Costa, E. M., Ramos, F. S., Souza, H. R., Sampaio, L. M. B., & Barbosa, R. B. (2015). Dinâmica da eficiência produtiva das instituições federais de ensino superior. Planejamento e Políticas Públicas, (44), 51-84.
Costa, E. M., Souza, H. R. de, Ramos, F de S., & Silva, J L M da. (2012). Eficiência e desempenho no ensino superior: uma análise da fronteira de produção educacional das IFES brasileiras. Revista de Economia Contemporânea, 16(3), 415-440. https://doi.org/10.1590/S1415-98482012000300003
Croucher, G., & Woelert, P. (2016). Institutional isomorphism and the creation of the Unified National System of Higher Education in Australia: An empirical analysis. Higher Education, 71(4), 439-453. https://doi.org/10.1007/s10734-015-9914-6
Czarniawska, B. (2009). Emerging institutions: pyramids or anthills? Organization Studies, 30(4), 423-441. https://doi.org/10.1177/0170840609102282
DiMaggio, P. J., & Powell, W. W. (1983). The iron cage revisited: Institutional isomorphism and collective rationality in organizational fields. American sociological review, 48(2), 147-160. https://doi.org/10.2307/2095101
Dyson, R. G., Allen, R., Camanho, A. S., Podinovski, V. V., Sarrico, C. S., & Shale, E. A. (2001). Pitfalls and protocols in DEA. European Journal of Operational Research, 132(2), 245-12259. https:// doi.org/10.1016/S0377-2217(00)00149-1
Geva-May, I. (2001). Higher education and attainment of policy goals: Interpretations for efficiency indicators in Israel. Higher Education, 42(3), 265-305. https://doi.org/10.1023/A:1017550802162
Holanda, L. A., Widmer, G. M., & Leal, S. (2014). A produção científica em turismo no Brasil: reflexões e proposições a partir de um estudo revisional. Anais Brasileiros de Estudos Turísticos, 4(1), 72-79.
Imasato, T., Perlin, M. S., & Borenstein, D. (2017). Análise do perfil dos acadêmicos e de suas publicações científicas em Administração. Revista de Administração Contemporânea, 21(1), 62-83. https://doi.org/10.1590/1982-7849rac2017150329 Jelonek, M., & Mazur, S. (2020). Necessary changes, adverse effects?The institutional patterns of adaptation of economics universities to changes prompted by the reform of Poland’s science and higher education system. Management Learning, 51(4), 472-490. https://doi.org/10.1177/1350507620913896
Johnes, G., & Johnes, J. (1993). Measuring the research performance of UK economics departments: an application of data envelopment analysis. Oxford Economic Papers, 45(2) 332-347.
Joumady, O., & Ris, C. (2005). Performance in European higher education: a non-parametric production frontier approach. Education Economics, 13(2), 189-205. https://doi. org/10.1080/09645290500031215
Kezar, A., & Bernstein-Sierra, S. (2019). Examining processes of normative isomorphism and influence in scaled change among higher education intermediary organizations. AERA Open, 5(4), 1-16. https://doi.org/10.1177/2332858419884905
Liu, J., Lu, L., Li, W., & Lin, B. (2013). A survey of DEA applications. Omega, 41(5), 893-902. https://doi.org/10.1016/j.omega.2012.11.004 18 716
Lozano, J. M., Bofarull, I., Waddock, S., & Prat-I-Pubill, Q. (2018). Avoiding the iron cage of business school rankings. Higher Education Policy, 33(1), 135-157. https://doi.org/10.1057/s41307-018-0107-7
Maccari, E. A., Rodrigues, L. C., Alessio, E. M., & Quoniam, L. M. (2008). Sistema de avaliação da pós-graduação da Capes: pesquisa-ação em um programa de pós-graduação em Administração. Revista Brasileira de Pós-Graduação, 5(9). https://doi.org/10.21713/2358-2332.2008.v5.147
Meyer, J. W., & Rowan, B. (1977). Institutionalized organizations: Formal structure as myth and ceremony. American Journal of Sociology, 83(2), 340-363. https://www.jstor.org/stable/2778293
Monfared, M. A. S., & Safi, M. (2013). Network DEA: an application to analysis of academic performance. Journal of Industrial Engineering International, 9(1), 1-10. https://doi.org/10.1186/2251712X-9-15
Moreira, N. P., Cunha, N R da S., Ferreira, M. A. M., & Silveira, S de F. R. (2011). Fatores determinantes da eficiência dos programas de pós-graduação acadêmicos em Administração, Contabilidade e Turismo. Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior, 16(1), 201-230. https://doi.org/10.1590/S1414-40772011000100011
Nascimento, S., & Beuren, I. M. (2011). Redes sociais na produção científica dos programas de pós-graduação de ciências contábeis do Brasil. Revista de Administração Contemporânea, 15(1), 47-66. https://doi.org/10.1590/S1415-65552011000100004 Patrus, R., Shigaki, H. B., & Dantas, D. C. (2018). Quem não conhece seu passado está condenado a repeti-lo: distorções da avaliação da pós-graduação no Brasil à luz da história da Capes. Cadernos EBAPE.BR, 16(4), 642-655. https://dx.doi.org/10.1590/1679-395166526 Ramos, M. (2018). Internacionalização da pós-graduação no Brasil: lógica e mecanismos. Educação e Pesquisa, n. 44, p. 1-10. https://doi.org/10.1590/s1517-9702201706161579
Rego, T. C. (2014). Produtivismo, pesquisa e comunicação científica: entre o veneno e o remédio. Educação e Pesquisa, 40(2), 325-346. https://doi.org/10.1590/S1517-97022014061843
Rossoni, L., & Guarido Filho, E. R. (2009). Cooperação entre programas de pós-graduação em administração no Brasil: evidências estruturais em quatro áreas temáticas. Revista de Administração Contemporânea, 13(3), 366-390. https://doi.org/10.1590/S1415-65552009000300003 Silva, J. S., Corrêa, C. R. & Gomes, A. P. (2016). Determinantes da eficiência dos programas de pós-graduação em Economia do Brasil. Reflexões Econômicas, 2(2), 55-75.
Thanassoulis, E. (2001). Introduction to the Theory and Application of Data Envelopment Analysis. New York: Springer.
Thornton, P. H., William, O., & Lounsbury, M. (2012). The institutional logics perspective: A new approach to culture, structure, and process. Oxford: Oxford University Press.
Vakkayil J., & Chatterjee, D. (2017). Globalization routes: The pursuit of conformity and distinctiveness by top business schools in India. Management Learning, 48(3), 328-344. https://doi.org/10.1177/1350507616679347
Witte, K., & López-Torres, L. (2017). Efficiency in education: a review of literature and a way forward. Journal of the Operational Research Society, 68(4), 339-363. https://doi.org/10.1057/jors.2015.92
Woelert, P., & Croucher, G. (2018). The multiple dynamics of isomorphic change: Australian law schools 1987–1996. Minerva: a review of science, learning and policy, 56(4), 479-503. https://doi.org/10.1007/s11024-018-9350-8
Wood Jr. T., Costa, C. C. M., Lima, G. D. M. R., & Guimarães, R. C. (2016). Impacto social: Estudo sobre programas brasileiros selecionados de pós-graduação em administração de empresas. Revista de Administração Contemporânea, 20(1), 21-40. https://doi.org/10.1590/1982-7849rac20161842 Xu, X., Rose. H., & Oancea, A. (2019). Incentivising international publications: institutional policymaking in Chinese higher education. Studies in Higher Education, 1-14. https://doi.org/10.1080/03075079.2019.1672646