Abbade, E. B.; Zanini, R.; Souza, A. M. (2012). Orientação para aprendizagem, orientação para mercado e desempenho organizacional: evidências empíricas. Revista de Administração Contemporânea, 16(1), 118-136. Aillón, H. S.; Silva, J. O.; Pinzan, A. F.; Wuerges, A. F. E. (2013). Análise das informações por segmento: divulgação de informações gerenciais pelas empresas brasileiras. Revista Contemporânea de Contabilidade, 10(19), 33-48. Allcott, H.; Greenstone, M. (2012). Is there an energy efficiency gap? Journal of Economic Perspectives, 26(1), 3-28.
Anderson, H. R.; Needles, B. E.; Caldwell, J. C. (1989). Managerial accounting. Boston, MA: Houghton.
Anthony, R. N. (1970). Self-review in management accounting. Richard D. Irwin: Learning Systems Co.
Anthony, R. N.; Govindarajan, V. (2006). Sistemas de controle gerencial. São Paulo, SP: Atlas.
Associação Nacional dos Executivos de Finanças, Administração e Contabilidade. (2014). Troféu Transparência 2014. Recuperado de http://www.anefac.com.br/trofeutransparencia.aspx.
Associação Nacional dos Executivos de Finanças, Administração e Contabilidade. (2016). Troféu Transparência 2016, Critérios de seleção. Recuperado de http://www.anefac.com.br/TrofeuTransparencia_internas.aspx?ID=2.
Benzécri, J. P. (1992). Correspondence analysis handbook. New York, NY: Marcel Dekker.
Berle, A.; Means, G. (1932). The Modern Corporation and Private Property. New York, NY: Macmillan.
Bhimani, A.; Gosselin, M.; Ncube, M.; Okano, H. (2007). Activity based costing: how far have we come internationally? Cost Management, 21(3), 12-17.
Browmich, M. (1988). Managerial accounting definition and scope - from a managerial view. Management Accounting, 66(8), 26-27.
Carvalho, H. (2004). Análise multivariada de dados qualitativos: utilização da Homals com o SPSS. Lisboa, Portugal: Edições Sílabo.
Chenhall, R. H.; Langfield-Smith, K. (1998). The relationship between strategic priorities, management techniques and management accounting: an empirical investigation using a systems approach. Accounting, Organizations, and Society, 23(3), 243-264.
Cooper, D. R.; Schindler, P. S. (2011). Métodos de pesquisa em administração. 10 ed. Porto Alegre, RS: Bookman.
Crivisqui, E. (1995). Apresentação da análise fatorial de correspondência simples e múltiplas. Programme de Recherche et D’Enseignement en Statistique Appliquée. Presta, Belgique: Université Libre de Bruxelles.
Diamond, D. (1985). Optimal release of information by firms. The Journal of Finance, 40(4), 1071-1094. Recuperado de http://www.jstor.org/stable/2328395.
Falconer, M. (2002). Research and practice in management accounting: improving integration and communication. The European Accounting Review, 11(2), 277-289.
Ferreira, A.; Otley, D. (2006). Exploring inter- and intra-relationships between the design and use of management control system. Working Paper. Social Science Research Network. Recuperado de http://ssrn.com/abstract=896228.
Frezatti, F.; Carter, D. B.; Barroso, M. F. G. (2014). Accounting without accounting: Informational proxies and construction of organisational discourses. Accounting, Auditing & Accountability Journal, 27(3), 426-464.
Global Management Accounting Principles. (2014). Princípios globais de contabilidade gerencial. Recuperado de http://www.cgma.org/Resources/Reports/Pages/GlobalManagementAccountingPrinciples.aspx.
Graham, C. (2013). Teaching accounting as a language. Critical Perspectives on Accounting, 24(2), 120-126.
Greenacre, M. (2007). Correspondence analysis in practice. 2a ed. Barcelona, Spain: Chapman and Hall/CRC.
Grossman, S. J. (1981). The informational role of warranties and private disclosure about product quality. Journal of Law and Economics, 24(3), 461-483.
Grossman, S. J.; Hart, O. D. (1980). Disclosure laws and takeover bids. Journal of Finance, 35(2), 323-334.
Guerreiro, R.; Cornachione Jr, E. B.; Soutes, D. O. (2011). Empresas que se destacam pela qualidade das informações também se destacam pela utilização de artefatos modernos de contabilidade gerencial? Revista Contabilidade & Finanças, 22(55), 88-113. Guerreiro, R.; Pereira, C. A.; Frezatti, F. (2008). Aplicação do modelo de Burns e Scapens para avaliação do processo de institucionalização da contabilidade gerencial. Organizações & Sociedade, 15(44), 45-62. Hair Jr, J. F.; Black, W. C.; Babin, B. J.; Anderson, R. E.; Tatham, R. L. (2009). Análise multivariada de dados. 6 ed. Porto Alegre, RS: Bookman.
Hayes, R. M.; Lundholm, R. (1996). Segment reporting to the capital market in the presence of a competitor. Journal of Accounting Research, 34(2), 261-279.
Hendriksen, E. S.; Van Breda, M. F. (2014). Teoria da contabilidade. São Paulo, SP: Atlas.
International Federation of Accountants. (2009). Management accounting concepts. Recuperado de http://www.mia.org.my/handbook/guide/IMAP/imap_.htm#MANAGEMENT%20ACCOUNTING%20 AND%20THE%20MANAGEMENT%20PROCESS.
International Federation of Accountants (IFAC). (March 1998). International Management Accounting Practice Statement: Management Accounting Concepts. New York: Financial and Management Accounting Committee, 82-100.
Jarvenpaa, M. (2007). Making business partners: a case study on how management accounting culture was changed. European Accounting Review, 16(1), 99-142.
Kaplan, R. S.; Norton, D. P. (1992). The balanced scorecard: measures that drive performance. Harvard Business Review, (January-February), 71-79.
Kotler, P. (1998). Administração de marketing: análise, planejamento, implementação e controle. 5 ed. São Paulo, SP: Atlas.
Leuz, C.; Wysocki, P. (2006). Economic consequences of financial reporting and disclosure regulation: What have we learned? Working paper. University of Chicago, Chicago, IL. Recuperado de http://ssrn.com/abstract=1105398.
Lundholm, R. (1991). Public signals and the equilibrium allocation of information. Journal of Accounting Research, 29(2), 322-349.
Madsen, W. C. (2009). Collaborative helping: a practice framework for family-centered services. Family Process, 48(1), 103-116.
Otley, D. (2003). Management control and performance management: whence and whither? The British Accounting Review, 35(4), 309-326.
Ott, E. (2004). Responsabilidade social, balanço social e demonstração do valor adicionado. [Caderno de estudos da disciplina Teoria da Contabilidade]. São Leopoldo, RS: Unisinos.
Pestana, M. H.; Gageiro, J. N. (2000). Análise de dados para Ciências Sociais. A complementariedade do SPSS. 2 ed. Lisboa, Portugal: Edições Sílabo.
Pinheiro, V. A. A.; Boscov, C. P. (2015). Análise de informações por segmento das empresas premiadas pelo Troféu Transparência ANEFAC/FIPECAFI/SERASA 2013. ConTexto, 15(29), 96-112.
Ripley, W. Z. (1927). Main Street and Wall Street. Boston, MA: Little Brown & Co.
Scapens, R. W. (2006). Understanding management accounting practices: a personal journey. The British Accounting Review, 38(1), 1-30.
Solomon, J.; Solomon A. (2006). Private social, ethical, and environmental disclosure. Accounting, Auditing, & Accountability Journal, 19(4), 564-591.
Soutes, D. O. (2006). Uma investigação do uso de artefatos da contabilidade gerencial por empresas brasileiras (Dissertação de Mestrado). Universidade de São Paulo, São Paulo.
Soutes, D. O.; Zen, M. J. C. M. (2005). Estágios evolutivos da contabilidade gerencial em empresas brasileiras. In Anais eletrônicos do Congresso USP de Controladoria e Contabilidade, São Paulo, SP. Recuperado de http://www.congressoeac.locaweb.com.br.
Sulaiman, M.; Ahmad, N. N.; Alwi, N. (2004). Management accounting practices in selected Asian countries: a review of the literature. Managerial Auditing Journal, 19(4), 493-508.
Sullivan, T.A.; Warren, E.; Westbrook, J. (1998). Financial difficulties of small businesses and reasons for their failure, US Small Business Administration, Business Bankruptcy Project, Townes Hall, the University of Texas at Austin. Recuperado em 15 novembro, 2014, em http://www.sba.gov/advo/research/rs188tot.pdf.
Verrecchia, R. (2001). Essays on disclosure. Journal of Accounting & Economics, 32(1/3), 97-180.
Wagenhofer, A. (1990). Voluntary disclosure with a strategic opponent. Journal of Accounting & Economics, 12(4), 341-364. doi:10.1016/0165-4101(90)90020-5.