Assael, H. (1999). Comportamiento del consumidor. 6. ed. México: International Thompson Editores.
Baloglu, S., McCleary, K. W. (1999). A model of destination image formation. Annals of Tourism Research. 26(4), 868-897.
Beerli, A., Martín, J. D. (2004). Factors influencing destination image. Annals of Tourism Research. 31(3), 657-681.
Beerli, A., Martín, J. D. (2004). Tourists’ characteristics and the perceived image of tour destinations: a quantitative analysis - a case study of Lanzarote, Spain. Tourism Management. v. 25, p. 623-636.
Bignami, R. V. Sá. (2002). A imagem do Brasil no turismo: construção, desafios e vantagem competitiva. São Paulo: Aleph.
Bosque, I. R., Martín, H. S. (2008). Tourist satisfaction: a Cognitive-Affective Model. Annals of Tourism Research. 35(2), 551-573.
Chagas, M. M. (2008). Imagem de destinos turísticos: Uma discussão teórica da literatura especializada. Revista Turismo Visão e Ação. 10(03), 435-455.Chagas, M. M. (2009). Formação da Imagem de Destinos Turísticos: Uma Discussão dos Principais Modelos Internacionais. Caderno Virtual de Turismo. 9(1), 117-127.Chagas, M. M., Dantas, A. V. S. (2008). Imagem de destinos turísticos e competitividade sustentável: um estudo de Natal(RN) sob a percepção do mercado Ibero-Holandês. Revista Diversa. 1(2), 231-250.
Chagas, M. M., Dantas, A. V. S. (2009). A imagem do Brasil como destino turístico nos websites das operadoras de turismo européias. Observatório de Inovação do Turismo - Revista Acadêmica. 4 (2). Chagas, M. M., Marques Jrº, S. (2010). Análise da Relação Causal entre Imagem, Qualidade, Satisfação e Fidelidade: um estudo sobre a percepção do turista nacional no destino turístico Natal/RN. Revista Turismo em Análise. 21(03), 494-516.Chi, C. G. Q., Qu, H. (2008). Examining the structural relationships of destination image, tourist satisfaction and destination loyalty: An integrated approach. Tourism Management. v. 29, p. 624-638.
Corrar, L. J., Paulo, E., Dias Filho, J. M. (2007). Análise multivariada: para cursos de administração, ciências contábeis e economia. São Paulo: Atlas.
Correia, A., Pimpão, A. (2008). Decision-making processes of Portuguese tourist travelling to South America and Africa. International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research . 2(4), 330-373.
Cronin, J., Taylor, S. (1994). Servperf versus Servqual: reconciling performance based and perceptions minus expectations measurement of service quality. Journal of Marketing. 58(1), 125-31.
Echtner, C. M., Ritchie, J. R. B. (1991). The meaning and measurement of destination image. The Journal of Tourism Studies. 14(1), 37-47.
Gallarza, M. G; Calderón, H. G., Gil, I. S. (2002). Destination image: towards a conceptual framework. Annals of Tourism Research. 29(1), 56-78.
Gunn, C. (1972). Vacation scape: Designing Tourist Regions. Washington DC: Taylor and Francis/University of Texas.
Gunn, C. (1988). Vacation scape: Designing Tourist Regions. 2. ed. New York: V.N. Reinhold.
Gutiérrez, H. S. M. (2005). Estudio de La imagen de destino turístico y el processo global de satisfacción: adopción de un enfoque integrador. Santander (ES). Tese Departamento de Administracion de Empresas de La Universidad de Cantabria.
Hair, J. F. Jr. et al. (2006). Análise multivariada de dados. São Paulo: Bookman.
Johnson, M. D. et al. (2001). The evolution and future of national customer satisfaction index models. Journal of Economic Psychology. v. 22, p. 217-245.
Kozak, M. (2001). Comparative assessment of tourist satisfaction with destinations across two nationalities. Tourism Management. v. 22, p. 391-401.
Martin, H. S., Bosque, I. A. R. (2008). Exploring the cognitive-affective nature of destination image and the role of psychological factors in its formation. Tourism Management. v. 29, p. 263-277.
Nicolau, J. L., Más, F. J. (2006). The influence of distance and prices on the choice of tourist destinations: The moderating role of motivations. Tourism Management. v. 27, p. 982-996.
OMT (2005). Introdução a metodologia da pesquisa em turismo. São Paulo: Roca.
O’Neil, I. (2006). British travellers’ image perspectives of Brazil as a tourism destination. Observatório de Inovação em Turismo - Revista Acadêmica. 1(1), 2-24.Parasuraman, A., Zeithaml, V., Berry, L. (1985). A conceptual model of service quality and its implication for future research. Journal of Marketing. v. 49, p. 41-50.
Parasuraman, A., Zeithaml, V., Berry, L. (1988). Servqual: A multiple-item scale for measuring consumer perceptions of service quality. Journal of Retailing. 64(1), 12-40.
Pérez-Nebra, A. R. (2005). Medindo a imagem do destino turístico. Brasília (DF): Universidade de Brasília. Dissertação (Mestrado) — Instituto de Psicologia, Universidade de Brasília, Brasília.
Pike, S. (2002). Destination image: analysis a review of 142 papers from 1973 to 2000. Tourism Management. 23(05), 541-549.
Rimmington, M., Kozak, M. (2000). Tourist Satisfaction with Mallorca, Spain, as an Off-Season Holiday Destination. Journal of Travel Research. v. 38, p. 260-269.
Ritchie, J.R. B., Crouch, G. I. (2003). The competitive destination: A sustainability perspective. University of Calgary: Canadá.
Russell, J. (1980). A circumplex model of affect. Journal of Personality and Social Psychology. v. 39, p. 1161-1178.
Sirakaya, E., Woodside, A. G. (2005). Building and testing theories of decision making by travelers. Tourism Management. v. 26, p. 815-832.
Turégano, M. A. S. (2005). Turismo, empleo y desarrollo. Revista de Sociología, Bellaterra, v. 75.
Valls, J. F. (1996). Las claves del mercado turístico: cómo competir en el nuevo entorno. Bilbao: Deusto.
WTTC (2007). Executive summary: travel & tourism climbing to new heights: the 2006 travel & tourism economic research. Disponível em
. Acesso em 24 fev.
Yoon, Y., Uysal, M. (2005). An examination of the effects of motivation and satisfaction on destination loyalty: a structural model. Tourism Management. v. 26, p. 45- 56.