Andereck, K. L.; Valentine, K. M.; Knopf, R. C.; Vogt, C. A. (2005). . Residents’ perceptions of community tourism impacts. Annals of tourism research, 32(4), 1056-1076.
Azambuja, V. A.; Mecca, M. S. (2017). . Os componentes da identidade de marca de Gramado/Brasil que geram sua imagem de “destino turístico modelo” e os relacionamentos da marca com os stakeholders internos. Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo, 11(1), 1-18.
Azevedo, D. S.; Paes, T. A.; Andrade, P. B. (2014). Reflexões sobre as identidades-consumo na América Latina sobre a ótica da atividade turística. Ambivalências: Revista do Grupo de Estudos e Pesquisa Processos Identitários e Poder, 2(3), 218-237.
Banducci Júnior, Á.; Barretto, M. (2001). Turismo e identidade local: uma visão antropológica. Papirus, Campinas.
Besculides, A.; Lee, M. E.; Mccormick, P. J. (2002). Residents' perceptions of the cultural benefits of tourism. Annals of tourism research, 29(2), 303-319.
Brasil, Ministério do Turismo. (2015). Anuário Estatístico 2015: Ano Base 2014. Recuperado em 02 mar. 2016, de http://www.dadosefatos.turismo.gov.br/export/sites/default/dadosefatos/anuario/downloads_anuario/Anuario_Estatistico_Turismo_2015_Ano_base_2014_Divulgacao_2.pdf .
Buosi, M C de A.; Lima, S H de O.; Silva, Á. L. L. da. (2017). Relación entre la percepción del desarrollo sustentable y la imagen del lugar según los residentes de un destino de turismo internacional. Estudios y perspectivas en turismo, 26(1), 128-149.
Carniello, M. F. & Santaella, L. (2012). Imagem turística de São Sebastião (SP). Caderno Virtual de Turismo 12(3), 287-308.
Choo, H. & Park, S. (2011). The influence of the resident's identification with a tourism destination brand on their behavior. Journal of Hospitality Marketing & Management 20(2), 198-216.
Dias, R. & Cassar, M. (2006). Fundamentos do marketing turístico. Person Prentice Hall, São Paulo.
Echtner, C. M. & Ritchie, J. R. B. (1991). The meaning and measurement of destination image. The Journal of Tourism Studies 2(2), 2-12.
Fernandes, D. F.; Lacay, M. A. C.; Gândara, J. M. G. (2016). La influencia de la seguridad pública en la satisfacción y en la formación de la imagen de Curitiba (Brasil).Para el visitante y los visitados. Estudios y perspectivas en turismo, 25(4), 416-438.
Gallarza, M. G.; Saura, I. G.; Garciá, H. C. (2002). Destination image: Towards a conceptual framework. Annals of tourism research, 29(1), 56-78.
Gursoy, D.; Kim, K.; Uysal, M. (2004). Perceived impacts of festivals and special events by organizers: an extension and validation. Tourism management, 25(2), 171-181.
Hair, J. F.; Black, W. C.; Babin, B. J.; Anderson, R. E.; Tatham, R. L. (2009). Análise multivariada de dados. Bookman Editora, Porto Alegre.
Jackson, L. A. (2008). Residents' perceptions of the impacts of special event tourism. Journal of Place Management and development 1(3), 240-255.
Lavandoski, J.; Tonini, H.; Barreto, Margarita. (2012). Uva, vinho e identidade cultural da Serra Gaúcha (RS, Brasil). Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo 6(2), 216-232.
Mazzon, J. A.; Vera, L. A. N. (2008). A opinião dos turistas de negócios sobre a Imagem da Cidade de São Paulo. Revista Turismo em Análise, 19(3), 345-368.
Merrilees, B.; Miller, D.; Herington, C. (2009). Antecedents of residents' city brand attitudes. Journal of Business Research, 62(3), 362-367.
Miranda, R. L. & Miranda, R. De A. (1999). Marketing voltado para o turismo. APMS Books, São Paulo.
Neiman, Z.; Geerdink, S.; Pereira, J. C. (2011). A imagem como agente motivador para o ecoturismo. Revista Turismo em Análise, 22(1), 71-95.
Neto, V. (2015). Turismo contribui com 9% do PIB mundial. EMBRATUR. Recuperado em 02 mar. 2016, de http://www.embratur.gov.br/piembratur-new/opencms/salaImprensa/artigos/arquivos/Turismo_contribui_com_9_do_PIB_mundial.html.
Nunkoo, R. & Gursoy, D. (2012). Residents’ support for tourism: An identity perspective. Annals of Tourism Research 39(1), 243-268.
Pérez-Nebra, A. R. (2005). Medindo a imagem do destino turístico. Dissertação (mestrado). Universidade Federal de Brasília. Brasília, Brasil.
Pérez-Nebra, A. R. & Rosa, C. J. (2008). As novas estratégias de promoção do Brasil no exterior: estudo de caso. Revista Turismo em Análise, 19(3), 450-471.
Plummer, R.; Telfer, D.; Hashimoto, A.; Summers, R. (2005). Beer tourism in Canada along the Waterloo-Wellington ale trail. Tourism Management, 26(3), 447-458.
Prefeitura Municipal de Blumenau. (2015). Plano Municipal de Turismo de Blumenau. Recuperado em 22 mar.2016 de http://www.blumenau.sc.gov.br/downloads/sectur/pmt.pdf.
Samara, B. S.; Barros, J. C. de. (2002). Pesquisa de marketing: conceitos e metodologia. Pearson/Prentice Hall: São Paulo.
Santos, M. M.; Ferreira, A. M.; Costa, C. (2014). Identificação dos recursos nucleares do destino como suporte para o desenvolvimento de produtos turísticos inovadores. Revista Turismo & Desenvolvimento, 21(4), 315-330.
Silva, G. B.; Junior, S. M. (2016). . Fatores que afetam o apoio dos residentes para o desenvolvimento do turismo religioso: o caso de Santa Cruz (RN), Brasil. Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo, 10(3), 497-515.
Solomon, M. R. (2002). Comportamento do consumidor: comprando, possuindo e sendo. 5a ed. Porto Alegre: Bookman.
Stets, J. E. & Biga, C. F. (2003). Bringing identity theory into environmental sociology. Sociological Theory 21(4), 398-423.
Wang, S.; Chen, J. S. (2015). The influence of place identity on perceived tourism impacts. Annals of Tourism Research, v. 52, 16-28.
Williams, D. R.; McDonald, C. D.; Riden, C. M.; Uysal, M. (1995). Community attachment, regional identity and resident attitudes toward tourism. In: Annual Travel And Tourism Research Association Conference Proceedings. p. 424-428.
Williams, P. W.; Kelly, J. (2001). Cultural wine tourists: Product development considerations for British Columbia's resident wine tourism market. International Journal of Wine Marketing, 13(3), 59-76.
Zhang, X.; Ryan, C.; Cave, J. (2016). Residents, their use of a tourist facility and contribution to tourist ambience: Narratives from a film tourism site in Beijing. Tourism Management, v. 52, 416-429.