Individual learning styles versus outdoor experiential training Other Languages

ID:
5122
Abstract:
The aim of this study was to analyze the relationship between individual learning styles and outdoor experiential training. The experiential training had techniques like, tree top walk, group dynamics and paintball. For the analysis, were applied two survey instruments to one hundred and five participants of the training: the LSI (Learning Style Inventory) and a self-applicable satisfaction questionnaire. Data collection was performed in training sessions with the Learning styles being collected before and satisfaction after the sessions. The results showed that the predominant learning style among the participants was de acomodative (24,8%). Satisfaction was predominantly high, with 100% of answers varying from more or less satisfied and very satisfied (tree top walk P=0.006). The survey data showed weak influence of individual learning styles in more or less satisfaction in experiential training. In short, it was concluded that the outdoor experiential training have characteristics that provide high satisfaction for different abilities and learning styles. This information should be taken in considerations by managers and leaders when planning and structuring a training and developing programs for its employees.
ABNT Citation:
MOREIRA, C. E. R.; MUNCK, L. Estilos de aprendizagem versus treinamento vivencial ao ar livre. Revista de Administração da UFSM, v. 3, n. 1, art. 1, p. 9-25, 2010.
APA Citation:
Moreira, C. E. R., & Munck, L. (2010). Estilos de aprendizagem versus treinamento vivencial ao ar livre. Revista de Administração da UFSM, 3(1), 9-25.
Permalink:
https://www.spell.org.br/documentos/ver/5122/individual-learning-styles-versus-outdoor-experiential-training/i/en
Document type:
Artigo
Language:
Português
References:
ABTD. Associação Brasileira de Treinamento e Desenvolvimento. Pesquisa: o retrato do treinamento no Brasil 2006/2007. Disponível em: . Acesso em: 10 jan. 2009.

BOHLANDER, G.; SNELL, S.; SHERMAN, A. Tradução Maria Lúcia Rosa. Treinamento e desenvolvimento. In: Administração de recursos humanos. São Paulo: Thomson, 2003. p.133-173.

BOOG, G.G. Manual de treinamento e desenvolvimento: gestão e estratégias/coordenação Gustavo G. Boog, Magdalena T. Boog - São Paulo: Pearson Prentice Hall, 2006b. p. 31-34.

CAMPOS, K.C. de L. et al. Avaliação do sistema de treinamento e desenvolvimento em empresas paulistas de médio e grande porte. Psicologia: Reflexão e Crítica, v. 17, n. 3, p.435-446, 2004.

CASTRO, A. Treinamento é vital para a performance competitiva. Revista T & D, n. 20, p.6-17, 1998.

GRISI, C.C. de H.; BRITTO, R.P.. Estilos de aprendizagem e o aprendizado em comerciais de tv: em estudo exploratório com o método Kolb. Facef Pesquisa, v.7, n. 1, 2004.

KIRKPATRICK, D.L. Evaluating training programs evidence vs. proof. Training and Development Journal, v. 31, n. 11, p. 9-12, 1977.

KIRKPATRICK, D.L. Groupware goes boom, Fortune, v. 128, p. 99-106, 1993.

KOLB, D.A. A gestão e o processo de aprendizagem. In: STARKEY, K. (Org.). Como as organizações aprendem: relatos do sucesso das grandes empresas. São Paulo: Futura, 1997. p. 321-341.

KOLB, D.A. Experiential learning: experience as the source of learning and development. New Jersey: Prentice-Hall, 1984.

KOLB, D.A. Psicologia organizacional: uma abordagem vivencial. São Paulo: Atlas, 1978.

MILKOVICH, G.T.; BOUDREAU, J.W. Administração de recursos humanos. Tradução Reynaldo C. Marcondes. São Paulo: Atlas, 2000.

MOTOROLA. Motorola University, 2002. Disponível em: . Acesso em: 16 jan. 2009.

SAUAIA, A.C.A. Satisfação e aprendizagem em jogos de empresas: contribuições para a educação gerencial. 1995. Tese (Doutorado em Administração)–Universidade de São Paulo, São Paulo, 1995.

THOMAS,J.R.; NELSON, J.K. Métodos de pesquisa em atividade física. 3. ed. Porto Alegre: Artmed, 2002.

ULRICH, D. Recursos humanos estratégicos: novas perspectivas para os profissionais de RH. Tradução Bazán Tecnologia e Ligüística. São Paulo: Futura, 2000. 379 p.

VERGARA, S. C. Métodos de pesquisa em administração. São Paulo: Atlas, 2005.

ZVINGILA, E. Manual de gestão de pessoas e equipes. Outdoor Training, 2002.